۰ نفر

حریق مرگبار در «نیومکزیکو» + عکس

۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۴۰
کد خبر: 628377
حریق مرگبار در «نیومکزیکو» + عکس

آتش‌سوزی در نیومکزیکو ضمن بر جا گذاشتن تلفات، باعث قطع برق و صدور دستور تخلیه در این ایالت آمریکا شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، آتش سوزی که روز سه شنبه هفته گذشته از روستای «رویدوسو» در ایالت نیومکزیکو آغاز شد، همچنان خبرساز است و علاوه بر گرفتن تلفات انسانی، باعث خسارات گسترده و صدور دستور تخلیه مناطق در این ایالت آمریکا شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی محلی  (WPLG) در آمریکا، مقام‌های ایالت نیومکزیکو برای مقابله با آتش‌سوزی گسترده در این ایالت بیش از پنج هزار دستور به ساکنان مناطق تحت خطر برای تخلیه و خروج صادر کرده‌اند.

آتش سوزی

آتش‌سوزی این ایالت بیش از ۲۰۰ منزل و سازه مسکونی را نابود کرده و جان دو نفر از آمریکایی‌ها را گرفته است. آتش‌سوزی از سه شنبه هفته گذشته در روستای رویدوسو آغاز شده است. این روستا، یک مکان گردشگری است و هر ساله در فصل تابستان، هزاران نفر برای تفریح و انجام کارهایی از قبیل اسب سواری به رویدوسو می‌روند.

مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که نیروهای امدادی در نزدیکی پارک «آروی» (RV park) در نیومکزیکو اجساد یک زوج کهنسال را که بر اثر حریق جانشان را از دست دادند، پیدا کردند.

طبق گزارش منابع رسانه‌ای در آمریکا، نیروهای امدادی در نیومکزیکو توانستند برق بخش اعظم مناطقی را که بر اثر حریق برقشان قطع شده بود، وصل کنند اما همچنان چند صد مشترک دچار بی برقی هستند.

مسئولان نیومکزیکو اعلام کرده‌اند که آتش‌سوزی بیش از ۲۴ کیلومتر مربع از اراضی این ایالت را سوزانده است. به گفته آنها، احتمال اینکه دلیل آتش سوزی، جرقه زدن خطوط انتقال برق باشد، وجود دارد اما تحقیقات درباره دلیل حریق همچنان ادامه دارد.