۰ نفر

سردسته باند بین المللی قاچاق انسان در مریوان دستگیر شد

۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۲۱
کد خبر: 621683
سردسته باند بین المللی قاچاق انسان در مریوان دستگیر شد

فرمانده انتظامی مریوان گفت: با تلاش شبانه روزی ماموران پلیس فتای شهرستان سردسته باند بین المللی قاچاق انسان در این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ کامبیز رستم نیا اظهار داشت: در پی اقدامات اطلاعاتی و تلاش های شبانه روزی ماموران پلیس فتا شهرستان مریوان در رابطه با موضوع قاچاق انسان و به دست آوردن اطلاعاتی مبنی بر اینکه سردسته یک باند بزرگ قاچاق انسان در این شهرستان حضور دارد موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این فرد که در مریوان حضور داشت به صورت خیلی گسترده و حرفه ای با همکاری سایر اعضای باند و در قبال دریافت وجه اقدام به قاچاق اتباع کشورهای پاکستان، افغانستان و سایر کشورهای اطراف به داخل کشور می کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان مریوان ادامه داد: این فرد همچنین ایرانیانی که به هر دلیلی قصد خروج غیر قانونی از کشور را داشتند به صورت غیرمجاز به کشورهای خارجی انتقال داده و مجوز های عبور برای این افراد در  آن کشورها را جعل و تهیه می کرد.

وی یادآور شد: با رصد اطلاعاتی و فنی شبانه روزی و جمع آوری دلایل کافی و شناسایی دقیق محل اختفای متهم پس از هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات پیچیده متهم در چتر اطلاعاتی مامورین انتظامی قرار گرفته و دستگیر شد.

سرهنگ رستم نیا اضافه کرد: در بازرسی از مخفیگاه این متهم اسناد و مدارک قابل توجهی و همچنین تجهیزات فنی مرتبط با موضوع از جمله روادید بین المللی،کیملیک یا کارت های اقامت کشور ترکیه،کاغذهای مخصوص صدور کارت اقامت، سیستم ها و چاپگرهای پیشرفته که به طرز ماهرانه اقدام به جاساز آنها کرده بود کشف و ضبط شد.

وی افزود: در بررسی های بعدی مشخص شد متهم در داخل و خارج از کشور در این زمینه فعالیت بسیار گسترده ای داشته است.

سرهنگ کامبیزنیا ادامه داد: متهم با قرار مناسب روانه زندان شد و تحقیقات بعدی در این رابطه با همکاری پلیس اینترپل در جهت شناسایی سایر افراد مرتبط در دستور کار قرار دارد.

شهرستان مرزی مریوان در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است این شهرستان هم مرز با کشور عراق است.