۰ نفر

چطور موتور سیکلت به سرقت رفته را پیدا کنیم؟

۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۲۲:۰۸
کد خبر: 620213
چطور موتور سیکلت به سرقت رفته را پیدا کنیم؟

آمار سرقت موتورسیکلت روز به روز در حال افزایش است و گزارش‌ها نشان می‌دهد که اکثر موتورها هرگز پیدا نمی‌شوند. بنابراین طبیعی است که ترس از دزدیده شدن این وسایل نقلیه، یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌ها و دغدغه‌های موتورسواران باشد. در این مطلب، توصیه‌های مهمی را برای جلوگیری از سرقت موتور می‌خوانید. سپس به این سوال مهم پاسخ می‌دهیم که چطور موتور سیکلت به سرقت رفته را پیدا کنیم؟ از شما دعوت می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

چگونه از سرقت موتور سیکلت پیشگیری کنیم؟

دزدگیر ضدسرقت یکی از موثرترین روش‌های پیشگیری از سرقت موتورسیکلت است. آلارم‌ها به سادگی توجه دیگران را جلب می‌کنند و در صورت دزدیده شدن موتورسیکلت به آن‌ها هشدار می‌دهند. بهتر است دزدگیر موتورسیکلت شما، صدایی متفاوت از دزدگیر معمولی خودرو داشته باشد. علاوه بر این، اگر موتور شما کیل سوئیچ ندارد، حتما در اسرع وقت سوئیچ مخفی را روی آن نصب کنید. مزیت داشتن کیل سوئیچ یا سوئیچ مخفی این است که وجود آن، یک مرحله بیشتر برای روشن شدن موتور نیاز است و در نتیجه سرقت موتور سیکلت دشوارتر می‌شود.

یکی دیگر از بهترین نکات برای پیشگیری از سرقت موتور سیکلت، استفاده از قفل‌های متعدد است. توصیه می‌شود علاوه بر هر یک از قفل‌های داخلی موتور سیکلت، از حداقل دو یا چند قفل زیر استفاده کنید.

  • قفل فرمان
  • قفل ترمز دیسکی
  • قفل احتراق موتور سیکلت

همچنین در صورتی که قرار است مدت طولانی از موتور خود دور باشید، با زنجیر یا کابل و قفل محکمی موتور را به جسم سنگین‌تر و ثابتی مانند تیر چراغ برق ببندید. از همه مهم‌تر اینکه روی موتورسیکلت خود ردیاب نصب کنید. وجود یک دستگاه جی پی اس مخفی روی موتور سیکلت، به پلیس کمک می‌کند موتور را خیلی سریع‌تر ردیابی کنند و به جای چند هفته یا چند ماه، ظرف چند روز به شما تحویل دهند.

موتور سیکلت

چگونه موتور دزدی را پیدا کنیم؟

طبق تجربه، بسیاری از اوقات موتور سیکلت‌ها توسط دزدهای کم سن و سالی دزدیده می‌شوند که نمی‌دانند چه کار می‌کنند و خیلی دور نمی‌روند. بنابراین خیابان های فرعی را خوب بگردید. سپس باید به دنبال شواهد و مدارک موردنیاز باشید. آیا کسی از دزدی موتور شما چیزی دیده است؟ اگر مغازه یا خانه‌ای نزدیک محل سرقت موتورتان وجود داشت، بپرسید آیا دوربین مداربسته دارند یا نه؟ چیزهایی مانند عکس و کارت موتور سیکلت و مدارک بیمه خود را جمع‌آوری کرده و به پلیس مراجعه کنید.

با این وجود ممکن است دیگر هیچ وقت روی موتور خود را نبینید. اما در صورتی که روی موتور شما ردیاب نصب باشد، فرایند پیدا کردن آن به مراتب ساده‌تر و سریع‌تر انجام خواهد شد. سوال مهم‌تر اینجاست که چه جی پی اسی با چه نوع خصوصیاتی را باید روی موتور نصب کنید تا در صورت دزدیده شدن، به راحتی قابل ردیابی باشد؟

تکنولوژی ردیابی جی پی اس موتور سیکلت

ردیاب‌ها انواع مختلفی از فناوری‌ها با درجات متفاوتی از سرعت و دقت دارند. هنگام خرید ردیاب موتور سیکلت بررسی کنید که با چه سرعتی، موقعیت موتور را ارسال می‌کند. یک ردیاب خوب باید در همان لحظات اولیه سرقت موتور سیکلت، شما را آگاه کند. همچنین به دنبال دستگاه‌هایی باشید که از موقعیت جغرافیایی جی پی اس استفاده می‌کنند. دستگاه‌هایی که فقط از خدمات تلفن همراه استفاده می‌کنند، اگر به مناطقی با آنتن‌دهی ضعیف بروید، کمتر قابل اعتماد هستند.

ویژگی های امنیتی ردیاب موتور سیکلت

برخی ردیاب‌ها ویژگی‌های امنیتی فوق العاده‌ای دارند که با وجود آن‌ها، به راحتی می‌توان سارق را به دام انداخت. برای مثال در صورت به سرقت رفتن موتور سیکلت، به سرعت پیامکی به کاربر ارسال می‌کنند. همچنین می‌توان محدوده‌های جغرافیایی مجاز را برای ردیاب تعریف کرد. در این صورت، اگر موتور از محدوده جغرافیایی از پیش تعیین شده عبور کند، با پیامک مطلع خواهید شد.

نیمه عمر ردیاب و نحوه نصب آن روی موتور سیکلت

عمر باتری ردیاب‌ها نکته مهم دیگری است که هنگام خرید دستگاه باید در نظر داشته باشید. عمر باتری خوب باید حدود دو هفته باشد. در ردیاب به دنبال ویژگی‌هایی باشید که باعث صرفه‌جویی در مصرف باتری آن می‌شوند؛ مانند حالت خودکار صرفه‌جویی در مصرف انرژی در هنگام پارک کردن موتور سیکلت و هشدارهای باتری برای اطلاع از زمان نیاز به شارژ مجدد. همچنین نصب ردیاب نباید سیم کشی اضافی داشته باشد تا سارقان بتوانند قبل از دزدی به راحتی آن را شناسایی و غیرفعال کنند. بنابراین بهتر است از ردیاب آهنربایی استفاده کنید.

موتور2

خرید بهترین ردیاب موتور سیکلت از سایت ایمن ردیاب

در این مطلب توصیه‌های مهمی را برای جلوگیری از سرقت موتور سیکلت یادآوری کردیم. همچنین توضیح دادیم که چطور موتور سیکلت به سرقت رفته را پیدا کنیم و ردیاب‌ها چه نقش فوق العاده‌ای در سرعت پیدا شدن موتور دزدیده شده دارند. البته باید در خرید ردیاب دقت کنید و حتما به مواردی که یک ردیاب خوب دارد، توجه کنید.

ایمن ردیاب بزرگ‌ترین تولیدکننده و پخش‌کننده انواع ردیاب‌های خودرو و شخصی است. جی پی اس موتور سیکلت ایران ردیاب امکان شنود داشته و هیچ محدودیت بردی ندارد. همچنین آنتن داخلی داشته و برای نصب آن نیازی به هیچ سیم کشی اضافی نیست. جی پی اس موتور سیکلت ایران ردیاب از سیم کارت هم پشتیبانی می‌کند و به طور خلاصه همه ویژگی‌های یک ردیاب ایده‌آل را داراست. شما می‌توانید برای سفارش ردیاب موتور سیکلت ایران ردیاب همین امروز به وب سایت imenradyab.com مراجعه کنید یا با شماره ۴۴۴۲۰۰۰۱-۰۲۱ یا ۰۹۰۱۴۵۴۵۸۵ تماس بگیرید.

این خبر رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.