۰ نفر

دستگیری راهزنان جنایتکار جاده

۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۷:۲۸
کد خبر: 617407
دستگیری راهزنان جنایتکار جاده

راهزنان مسلح با تیراندازی به‌ سوی خودرو‌های باری و با تهدید، راننده را مجبور به توقف کرده و در ادامه خودرو را با بارش سرقت می‌ کردند. آنها که اغلب سابقه‌ دار هستند در جریان یکی از سرقت‌ ها مردی را جلوی چشمان فرزندش به قتل رسانده و گریختند.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری، تحقیقات مأموران پلیس آگاهی لرستان در این‌باره از اواسط مهرماه امسال با شکایت یک راننده کامیون آغاز شد.

او که در جاده خرم آباد- معمولان به‌سوی پلدختر حرکت می‌کرد طعمه راهزنان مسلح قرار گرفته بود. این راننده به مأموران گفت: من بار پوشاک داشتم و در جاده در حال حرکت بودم که حدود ساعت 10شب یک پژو 405 سفیدرنگ به‌خودروام نزدیک شد.

چند جوان سوار پژو بودند. آنها از من سبقت گرفتند و وقتی جلو افتادند یکی از آنها ناگهان اسلحه‌ای را از پنجره ماشین بیرون آورد و شروع به تیراندازی کرد.

بعد راننده پژو کمی سرعتش را کم کرد و همان جوانی که مسلح بود اسلحه‌اش را به سمت من گرفت و با اشاره دست تهدید کرد که باید کامیون را نگه دارم. من هم وقتی دیدم آنها جدی هستند و ممکن است به طرفم تیراندازی کنند ماشین را نگه داشتم.

این راننده در ادامه گفت: آنها 5نفر بودند که من را از پشت فرمان با زور و تهدید پایین آوردند و در جاده رها کرده و کامیون را با بارش سرقت کردند.

با ثبت این شکایت تحقیقات پلیس برای دستگیری راهزنان آغاز شد و در حالی که تحقیقات ادامه داشت  راننده دیگری نیز طعمه سارقان مسلح  شد.

او که برای شکایت به پلیس آگاهی رفته بود به مأموران گفت: از خرم آباد به‌سوی تهران در حرکت بودم که یک پژو 405 که 3سرنشین داشت سر راهم شد.

آنها مسلح بودند و با تهدید من را مجبور کردند خودروام را متوقف کنم و در ادامه من را از ماشین بیرون انداخته و آن را سرقت کردند. آنطور که اظهارات مالباختگان نشان می‌داد عاملان همه سرقت‌ها اعضای یک باند بودند که با شگردی مشابه و با استفاده از یک پژو 405 سفیدرنگ دست به راهزنی می‌زدند.

جنایت هنگام سرقت

با افزایش شمار شاکیان این پرونده، شناسایی و دستگیری راهزنان به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت. بررسی‌های فنی پلیس در این‌باره ادامه داشت تا اینکه خبر رسید راننده خودرویی در جاده خرم آباد به قتل رسیده است.

زمانی که مأموران به محل حادثه رسیدند معلوم شد راهزنان هنگام سرقت از خودرویی راننده آن را جلوی چشمان اعضای خانواده‌اش به قتل رسانده‌اند.

آنطور که شاهدان می‌گفتند آنها چند مرد مسلح سوار پژو 405 بودند که این بار سد راه خودرویی که سرنشینان آن اعضای یک خانواده بودند شدند. آنها که قصد سرقت داشتند با شلیک گلوله پدر خانواده را به قتل رساندند.

راهزنی در مرخصی از زندان

چندین تیم عملیاتی از مأموران پلیس آگاهی لرستان برای دستگیری اعضای این باند در تلاش بودند تا اینکه سرانجام چند روز قبل به سرنخ‌هایی از آنها دست پیدا کردند و در عملیاتی ضربتی موفق شدند هر 5عضو این باند مخوف را دستگیر کنند.

در این عملیات 4قبضه سلاح از متهمان کشف شد. همچنین بعضی از اموال مسروقه شامل پوشاک نیز در مخفیگاه آنها به‌دست آمد. از سوی دیگر بررسی سوابق دستگیرشدگان نشان می‌داد که آنها از افراد سابقه‌داری هستند که پیش از این نیز دستگیر شده‌اند.

ازجمله آنها جوانی بود که سال گذشته به اتهام درگیری مسلحانه با مأموران پلیس بازداشت شده اما توانسته بود با مرخصی از زندان آزاد شود. ماجرا از این قرار بود که این متهم سال گذشته همراه با برادرش که او نیز از اشرار و سارقان سابقه‌دار بود در جریان یک سرقت با مأموران پلیس درگیر شد.

در این درگیری یکی از برادران سارق به ضرب گلوله پلیس از پا درآمد و دومین نفر نیز دستگیر شد اما پس از مدتی توانست با گرفتن مرخصی از زندان آزاد شود. شواهد نشان می‌داد او بلافاصله پس از آزادی از زندان سرقت‌های مسلحانه‌اش را ازسر گرفته و این بار راهزنی را در پیش گرفته  است.

سردار یحیی الهی، فرمانده انتظامی استان لرستان با اعلام جزئیات این پرونده گفت: اعضای این باند در ماه‌های گذشته مرتکب چندین فقره راهزنی در جاده‌های استان لرستان شده بودند که یکی از این سرقت‌ها منجر به قتل یکی از همشهریان شد.

در این شرایط مأموران پلیس آگاهی توانستند با تلاش شبانه‌روزی ۵ عضو این باند سرقت مسلحانه را دستگیر کنند که از آنها ۴ قبضه اسلحه شامل‌‬ ۲ قبضه اسلحه جنگی کلاشنیکف و 2 قبضه اسلحه ساچمه‌زنی کشف شده است.

وی ادامه داد: اعضای این باند تا‌کنون به ۱۲فقره سرقت مسلحانه اعتراف کرده‌اند. یکی از آنها سال گذشته در درگیری مسلحانه در دلفان شرکت داشته و یکی دیگر از آنها نیز مدتی قبل به اتهام قاچاق مواد‌مخدر دستگیر شده بود که با گرفتن 10روز مرخصی از زندان خارج شده و به این باند سرقت پیوسته بود. به‌گفته فرمانده انتظامی لرستان از اعضای این باند ۹هزار قلم کالای مسروقه کشف شده که قرار است به مالباختگان برگردانده شود.