۰ نفر

این جوان برای بازگشت به زندگی کمک می خواهد

۲ اسفند ۱۴۰۰، ۲۲:۴۴
کد خبر: 613823
این جوان برای بازگشت به زندگی کمک می خواهد

مردی که به‌دلیل فقر شدید مالی در آستانه ازدست‌دادن قدرت حرکتی و فلج‌شدن است، از مردم کمک خواست تا او و خانواده‌اش از یک فاجعه نجات پیدا کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، روزنامه «شرق» در ادامه نوشت: این مرد جوان که «مهدی» نام دارد دچار نکروز مفصل شده و مدت‌هاست قدرت حرکتی خودش را از دست داده است. زندگی این مرد جوان از ابتدای کودکی با فقر گره خورده است. او به‌دلیل فقر شدید خانواده‌اش نتوانست به مدرسه برود و از کودکی کار کرد. وضعیت بد معیشت و عدم تأمین مواد مغذی لازم برای داشتن بدن سالم و مشکلات دیگری که دچارش بود وضعیت استخوان‌های او را به حالتی برد که دیگر نتوانست به‌درستی حرکت کند.

این مرد حالا در سال‌های جوانی به‌دلیل بیماری نکروز یا سیاه‌شدن مفصل پا باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد. مرد جوان که از مددجویان زندان وکیل‌آباد مشهد بوده، به رد مال محکوم شده و مدتی را در زندان گذرانده است. او بخاطر پرداخت ۱۲ میلیون تومان ماه‌ها در زندان ماند و همین مسئله شدت بیماری او را بیشتر کرد. در نهایت با کمک خیران، مرد جوان توانست بدهی ۱۲ میلیون تومانی را بپردازد و از زندان آزاد شود اما بیماری چنان پیشرفت کرده که قدرت کارکردن و حتی حرکت برای انجام امور شخصی نیز از او گرفته شده است. آنطور ‌که پزشکان معالج مهدی گفته‌اند، او از چند ناحیه دچار سیاهی مفصل شده و نیاز به پروتز دارد. حالا با کمک خیران بخشی از هزینه‌های درمان مهدی تأمین شده اما او همچنان نیاز به ۱۵ میلیون تومان پول دارد تا بتواند پروتزها را تهیه کند و تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

مهدی تا پیش از این با بدن رنجور و بیمارش کار می‌کرد و هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌اش را تأمین می‌کرد. فقر شدید و بیماری باعث شده او دیگر نتواند کار کند و در میان اعضای خانواده نیز کسی نیست که قدرت مالی تأمین هزینه‌های مهدی را داشته باشد.

مهدی در گفت‌وگویی کوتاه ضمن شرح زندگی پردردش از مردم مدد خواست تا دوباره بتواند سر کار برود و نان بخور و نمیری برای خود و خانواده‌اش تأمین کند. او گفت: از وقتی یادم می‌آید ما بسیار فقیر بودیم و من هیچ‌وقت نتوانستم برای خودم حتی یک جفت جوراب بخرم. همین محرومیت شدید هم بود که من را به سمت کارهای ناصواب برد. حالا که این‌طور ناقص شده‌ام می‌فهمم باید به روزی خودم بسنده می‌کردم. من آرزو دارم آنقدر بتوانم حرکت کنم که تا نانوایی بروم یک نان بخرم و برگردم یا یک کار پیدا کنم و با درآمد بخور و نمیر زندگی‌ام را اداره کنم. من جوانی هستم که هیچ‌وقت حتی به اندازه یک روز هم خوشبخت زندگی نکردم؛ از مردم درخواست دارم کمک کنند تا حداقل پاهایم را از دست ندهم.

شهروندان خیری که مایل هستند به مهدی کمک کنند تا فلج نشود، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۵۰۴۷۰۶۱۰۵۶۹۶۰۹۱۳ به نام شهرزاد همتی‌پل‌سنگی از همکاران خیر روزنامه «شرق» واریز کنند. مبلغ جمع‌آوری‌شده و نحوه هزینه‌کرد آن به اطلاع مردم خواهد رسید.