۰ نفر

بخشش مرد زندانی در ۲ جنایت

۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۲۴
کد خبر: 610095
بخشش مرد زندانی در ۲ جنایت

مرد زندانی که به اتهام قتل دو نفر از دوستانش به قصاص محکوم شده بود پس از ۸ سال حبس با رضایت خانواده مقتولان از مجازات مرگ رهایی یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ روزنامه ایران نوشت؛ آخرین روزهای سال ۹۱ خبر مرگ مرد جوانی در یکی از بیمارستان‌های تهران به بازپرس جنایی اعلام شد. بررسی‌ها نشان می‌داد مرد جوان به نام کیوان، سوار بر موتورسیکلتش در حال عبور از خیابان بوده که بر سر موضوعی با مردی درگیر شده و درنهایت با ضربه چاقوی او مجروح و به بیمارستان منتقل شده اما ساعاتی بعد به علت شدت جراحت و خونریزی جان خود را از دست داده است. بررسی‌ها برای شناسایی و دستگیری عامل جنایت ادامه یافت تا اینکه در بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه کارآگاهان موفق به شناسایی متهم به نام مجید شدند.تحقیقات نشان می‌داد، مجید یکی از دوستان مقتول بوده است، اما وقتی کارآگاهان راهی محل زندگی مجید شدند متهم متواری شده بود و تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه او و دستگیری اش ادامه یافت.

دومین قتل

مدتی از این جنایت گذشته بود که خانواده‌ای به پلیس مراجعه کرد و ناپدید شدن پسرشان به نام فرهاد را اعلام کردند. با شروع تحقیقات جسد فرهاد در میان اجساد مجهول‌الهویه پزشکی قانونی کشف و مشخص شد وی به قتل رسیده است. در ادامه بررسی‌ها ردپای مجید متهم فراری پرونده قتل کیوان در این پرونده نیز شناسایی شد.

اعتراف به ۲ جنایت

ردیابی کارآگاهان برای دستگیری مجید ادامه داشت، تا اینکه متهم در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد. مجید در تحقیقات به قتل‌ها اعتراف کرد و گفت: کیوان از دوستانم بود، شب حادثه سر کری خوانی باهم دعوایمان شد و من هم کیوان را با ضربه چاقو به قتل رساندم و فرار کردم. مدتی بعد خودروی پژویی را سرقت کرده بودم و دوستم فرهاد ازماجرای سرقت با خبر شده بود. او می‌خواست مرا لو بدهد، سر همین مسأله با فرهاد درگیر شدم و او را نیز به قتل رساندم تا ماجرای سرقت برملا نشود.

با اعتراف متهم جوان به دو جنایت، تحقیقات تکمیل و پرونده برای صدور حکم به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد.

متهم در دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت و قضات دادگاه او را به دو بار قصاص محکوم کردند. با صدور حکم و تأیید آن از سوی دیوانعالی کشور، پرونده برای اجرا به شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارجاع شد،اما در این مرحله واحد صلح و سازش مستقر در دادسرای جنایی تهران تلاش خود را برای جلب رضایت خانواده‌های مقتولان به کار بسته و درنهایت خانواده فرهاد، دومین قربانی مجید، از قصاص او به شرط دریافت دیه گذشت کردند، اما خانواده کیوان حاضر به گذشت نبودند و به همین خاطر متهم سه بار پای چوبه دار رفت اما هربار موفق می‌شد برای مدتی از اولیای دم مهلت بگیرد تا اینکه وقتی برای سومین بار پای چوبه دار رفته بود این بار خانواده مقتول راضی شدند با دریافت دیه از اجرای حکم قصاص صرف نظر کنند بدین ترتیب مرد زندانی پس از تحمل ۸ سال حبس از کابوس مرگ رهایی یافت.