۰ نفر

خط و نشان برای منتشرکنندگان فیلم های قتل

۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۲۱:۲۱
کد خبر: 608299
خط و نشان برای منتشرکنندگان فیلم های قتل

رییس پلیس فتا خوزستان با بیان اینکه با انتشار دهندگان فیلم و صحنه‌های جرایم خشن در فضای مجازی برخورد می‌شود گفت: نشر این کلیپ‌ها موجب جریحه‌دار شدن عواطف و احساسات عمومی جامعه می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، سرهنگ کارآگاه علی حسینی بیان کرد: بر اساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی برخی افراد با اهداف مختلف اقدام به انتشار تصاویر و ویدیو از صحنه‌های خشن و وقوع قتل می‌کنند.

وی ادامه داد: با وجود دستگیر شدن عاملان جنایت توسط پلیس ،تهیه و انتشار این گونه کلیپ‌ها می‌تواند باعث ایجاد ترس و جریحه دار شدن احساسات و تشویش اذهان عمومی شده و آسیب‌های روانی جبران ناپذیری به ویژه برای کودکان و نوجوانان به بار آورد.

سرهنگ حسینی افزود: پلیس فتا به محض رصد و رویت این گونه کلیپ‌ها نسبت به شناسایی و برخورد با مجرمان و متخلفان برابر قانون اقدام خواهد کرد.

رییس پلیس فتا خوزستان بیان‌کرد: تولید کنندگان این گونه محتواهای غیرمجاز با اقدامات فنی شناسایی و برای تعیین تکلیف قانونی به مراجع قضایی ارجاع می‌شوند.

وی به تمامی کاربران فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان ها توصیه کرد ضمن بهره برداری صحیح از فضای سایبر از انتشار هرگونه کلیپ صوتی و تصویری در تضاد با ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی و فرهنگی کشور که باعث جریحه‌دار شدن احساسات عمومی در جامعه و موجب بروز عواقب جبران ناپذیر شود خودداری کنند.