۰ نفر

پایان تبهکاری های ۵ سارق مأمورنما

۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۶:۳۶
کد خبر: 605466
پایان تبهکاری های ۵ سارق مأمورنما

پنج عضو یک باند که با معرفی خود به عنوان مأمور پلیس تلفن همراه شهروندان را در استان البرز سرقت می کردند از سوی پلیس دستگیر شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایران، همزمان با افزایش سرقت  تلفن همراه شهروندان از سوی چند سارق، دستگیری آنها در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی البرز گفت:  این سارقان که در پوشش مأمور انتظامی وارد عمل می‌شدند ابتدا به بهانه‌های مختلف تلفن همراه شهروندان را گرفته و پس از آن به سرعت متواری می‌شدند که پس از تحقیقات مأموران مشخص شد، سارقان خود را به عنوان نیروی پلیس معرفی کرده و با خودروی شخصی و پلاک‌های سرقتی اقدام به سرقت می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: با تلاش چندین روزه، مأموران موفق به دستگیری پنج نفر شدند که همه آنها از متهمان سابقه‌دار و حرفه‌ای در امر سرقت هستند. متهمان پس از بازداشت به ۳۸فقره سرقت با شیوه‌های جعل عنوان مأمور و موبایل قاپی، اعتراف کردند.

سرهنگ محمدیان در پایان تأکید کرد: مردم از افرادی که با لباس و خودروی شخصی خود را مأمور معرفی می‌کنند، کارت شناسایی بخواهند. کارت شناسایی کارکنان ناجا دارای هولوگرام بوده و شهروندان در صورت مواجهه با افراد مشکوک با ۱۱۰ تماس بگیرند تا بلافاصله نزدیک‌ترین گشت انتظامی به محل اعزام شود. ضمن اینکه اگر مأموری قصد ورود به مکان‌های شخصی مانند منزل را داشته باشد علاوه بر کارت شناسایی باید برگه مأموریت و حکم دادستانی هم داشته باشد.

سردار محمدیان افزود: کسانی که از سوی این افراد و به این شیوه مورد سرقت قرار گرفته‌اند  برای طرح شکایت و پیگیری پرونده به پلیس آگاهی استان البرز مراجعه کنند.