۰ نفر

۵ کشته در ۲ جنایت خونین آخر هفته

۹ بهمن ۱۴۰۰، ۷:۰۵
کد خبر: 604788
۵ کشته در ۲ جنایت خونین آخر هفته

در جریان ۲ جنایت هولناک در کرمانشاه و زاهدان، ۵ نفر به قتل رسیدند. در نخستین جنایت، داماد سابق خانواده‌ ای در کرمانشاه همسر سابق و ۲نفر از اعضای خانواده‌ اش را به قتل رساند و در دومین حادثه که در زاهدان اتفاق افتاد مرد جوانی همراه با مادر سالخورده‌ اش هدف گلوله افراد ناشناس قرار گرفتند و جان خود را از دست دادند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری، نخستین جنایت در ساعت‌های اولیه بامداد پنجشنبه در شهرک پردیس کرمانشاه اتفاق افتاد. مرد جوانی که ۵سال قبل از همسرش جدا شده بود برای دیدن او و فرزندش به خانه پدری همسرش رفت.

آنها دخترخاله و پسرخاله بودند و علاوه بر آن به‌دلیل فرزندی که داشتند باهم در ارتباط بودند. با وجود این اختلافات‌شان همچنان پابرجا بود. آن شب مرد جوان بعد از دیدن فرزند، همسر و خاله‌اش شب را هم در خانه‌شان ماند و قرار شد فردای آن روز از آنجا برود. بعد از خوردن شام صاحب خانه برای داماد سابقش در یکی از اتاق‌ها رختخواب انداخت و همگی خوابیدند.

چند ساعت از خاموش شدن چراغ‌ها گذشته بود که مرد جوان از جایش بلند شد تا نقشه‌ای را که از قبل کشیده بود اجرا کند. دیدن فرزند و همسر سابق بهانه بود. او به خانه آنها رفته بود تا از همسر سابق و اعضای خانواده‌اش انتقام سختی بگیرد. مرد جوان کلت کمری که همراهش بود را مسلح کرد و سراغ طعمه‌هایش که در خواب بودند رفت. او یک به یک بالای سر همسر، خاله و دخترخاله‌اش رفت و درحالی‌که آنها در خواب بودند و توان دفاع از خود را نداشتند با شلیک گلوله هر سه نفر را به قتل رساند.

این جنایت هولناک در شرایطی اتفاق افتاد که پسر ۶ساله آنها هم حضور داشت و پس از صدای شلیک گلوله‌ها از خواب بیدار شده و با اجساد خونین مادر، مادربزرگ و خاله‌اش مواجه شد. به‌دنبال این جنایت، متهم از آنجا گریخت و درحالی‌که صدای تیراندازی همسایه‌ها را به محل جنایت کشانده بود مأموران پلیس نیز خود را به آنجا رساندند و تحقیقات در این خصوص آغاز شد.

کارآگاهان پلیس در همان تحقیقات مقدماتی هویت قاتل را کشف کردند و جزئیات جنایت برای‌شان روشن شد اما معلوم نبود قاتل فراری پس از جنایت کجا گریخته است. مرد مسلح ۳نفر را به قتل رسانده بود و امکان داشت دست به جنایت دیگری هم بزند و همین موضوع کار پلیس را دشوار می‌کرد. در همان دقایق اولیه تیم ویژه‌ای برای دستگیری قاتل فراری تشکیل شد و مأموران با بررسی فرضیه‌های مختلف به بازرسی مکان‌هایی که ممکن بود متهم در آنجا پنهان شده باشد پرداختند.

حدود ۴ساعت از وقوع این جنایت گذشته بود که مأموران به اطلاعاتی دست پیدا کردند که نشان می‌داد متهم پس از قتل به یکی از مناطق حاشیه‌ای کرمانشاه فرار کرده و در آنجا مخفی شده است. در این شرایط آنها در عملیاتی ضربتی توانستند حدود ساعت ۸صبح پنجشنبه او را دستگیر کنند.

سردار علی‌اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در این‌باره گفت: در این جنایت، متهم همسر سابق ۳۱ساله، مادر همسر ۵۵ساله و خواهر همسر ۳۵ساله خود را با شلیک گلوله به قتل رساند و موضوع تأسف‌بار اینکه پسربچه‌ای ۶ساله که فرزند مشترک قاتل و مقتول بود در زمان وقوع جنایت در منزل حضور داشت و پس از شلیک‌های صورت گرفته و فرار پدرش، با اجساد غرق در خون مادر، مادربزرگ و خاله‌اش روبه‌رو شد. وی ادامه داد: متهم به قتل همسر، مادر و خواهر همسر سابقش اعتراف کرد و انگیزه‌اش از این اقدام را کینه و نفرتی عنوان کرد که از آنها به دل داشت. به‌گفته سردار جاویدان تحقیقات تکمیلی پلیس در این خصوص ادامه دارد.

در تعقیب قاتلان نقابدار

در شرایطی که پرونده جنایت کرمانشاه در کمتر از ۴ساعت با دستگیری قاتل فراری به نتیجه رسیده بود، کیلومترها آنطرف‌تر در زاهدان جنایت هولناک دیگری اتفاق افتاد. عقربه‌های ساعت ۱۲:۱۷ظهر را نشان می‌دادند که مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی تماس گرفت و گفت چند مرد نقابدار سرنشینان یک خودروی پژو را در خیابان جانبازان۱۱ این شهر به رگبار بسته و گریخته‌اند.

در این حادثه ۲مرد ۴۶و ۳۰ساله همراه با زنی ۷۴ساله که سوار بر یک پژو ۴۰۵ بودند آماج گلوله‌های مردان مسلح قرار گرفته بودند که مرد ۴۶ساله به‌دلیل اصابت گلوله به سرش در دم جان باخته بود و ۲نفر دیگر که یکی مادر مقتول و دیگری خواهرزاده‌اش بود مجروح شده بودند که به مرکز درمانی انتقال یافتند. با وجود تلاش کادر پزشکی برای نجات ۲مجروح این حادثه اما زن سالخورده نیز دقایقی پس از انتقال به بیمارستان جانش را از دست داد تا شمار قربانیان این حادثه به ۲نفر افزایش پیدا کند. 

کارآگاهان پلیس آگاهی زاهدان در تحقیقات میدانی به اطلاعاتی از عاملان این جنایت دست یافتند. آنطور که شاهدان حادثه می‌گفتند ۳سرنشین یک خودروی پژو ۴۰۵نقره‌ای رنگ که نقاب به چهره زده بودند در مقابل چشمان بهت‌زده مردم با اسلحه کلاشنیکف به‌سوی قربانیان تیراندازی کردند و از آنجا گریختند.

سرهنگ ابراهیم ملاشاهی، رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان با اعلام جزئیات این جنایت گفت: دقایقی پس از این جنایت همکارانم با تحقیق از شاهدان عینی ماجرا به سرنخ‌هایی از عاملان جنایت دست پیدا کردند و با توجه به حساسیت موضوع تحقیقات تخصصی پلیس برای شناسایی و دستگیری متهمان آغاز شده است.