۰ نفر

۴۸ساعت بی‌خبری از ۱۱کوهنورد در ارتفاعات سنندج

۲۹ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۴۱
کد خبر: 601574
۴۸ساعت بی‌خبری از ۱۱کوهنورد در ارتفاعات سنندج

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: برای نجات جان ۱۱کوهنورد که در کوه‌های منطقه کلاترزان شهر سنندج در برف گرفتار شده‌اند، ۲تیم عملیاتی و تخصصی کوهستان از این جمعیت اعزام شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر، پیام جلالی گفت: با توجه بارش برف و کولاک سنگین روز دوشنبه در استان کردستان، امروز با خبر شدیم از ۴۸ ساعت پیش تاکنون، ۱۱ کوهنورد در کوه‌های منطقه کلاترزان از اطراف شهر سنندج در برف و کولاک گرفتار شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت این کوهنوردان به دلیل تمام‌شدن آذوقه و سرما بغرنج اعلام شده است، افزود: تلاش کردیم با امداد هوایی برای نجات جان این افراد اقدام کنیم اما با توجه به شرایط جوی منطقه مسیر نشد و بصورت زمینی دو تیم از این جمعیت برای امدادرسانی به کوهنوردان گرفتار در برف و کولاک اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان تاکید کرد: با توجه به بارش سنگین برف و کولاک اخیر، در حال حاضر شرایط برای کوهنوردی مساعد نیست و توصیه می‌کنیم که مردم به کوه‌های اطراف شهر نروند.

طی ۷۲ ساعت گذشته و با بروز برف و کولاک در استان کردستان بیش از ۱۸۰۰ نفر از مسافران محورهای مواصلاتی این استان توسط جمعیت هلال احمر اسکان داده شده‌اند.