۰ نفر

شرایط جوی برای کوهنوردی مناسب نیست

۲۵ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۱۱
کد خبر: 599917
شرایط جوی برای کوهنوردی مناسب نیست

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وضعیت جوی ناپایدار و بارش برف و باران در ارتفاعات طی هفته جاری گفت: کوهنوردان در این مدت ازصعود به ارتفاعات خودداری کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان درباره وضعیت بارش در ارتفاعات در هفته جاری اظهارکرد: امروز (۲۵دی ماه) در رشته کوه زاگرس و البرز بارش برف داریم. در ارتفاعات شمال شرق، استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی همچنین استان‌های خراسان جنوبی و ارتفاعات کرمان نیز بارش به‌صورت برف خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه در هفته جاری در تمام استان‌ها بارش برف و باران خواهیم داشت، گفت: به غیر از استان سیستان و بلوچستان در بقیه استان‌ها بارش باران پیش‌بینی می‌شود و روز یکشنبه (۲۶دی‌ماه) در کوه دماوند بارش برف دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: از روز یکشنبه(۲۶دی‌ماه) در استان‌های کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و گیلان بارش باران پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات مجاور استان گیلان و استان‌های مجاور رشته کوه البرز در ضلع شمالی بارش برف مورد انتظار است همچنین در ارتفاعات استان کرمان و هرمزگان بارش باران همراه با سیلاب خواهد بود.

ضیاییان تاکید کرد: هفته جاری یک هقته پربارش است و بارش‌ها تا روز سه شنبه (۲۸دی‌ماه) ادامه دارد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: روز چهارشنبه (۲۹دی‌ماه) تا حدودی از شدت بارش‌ها کاسته خواهد شد و در روز پنجشنبه (۳۰دی‌ماه) در ارتفاعات رشته کوه البرز بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: می‌توان گفت که تنها روزی که در هفته جاری بارندگی نداریم روز جمعه (اول بهمن‌ماه) است و ما تقریبا درتمام هفته بارش باران داریم.