۰ نفر

زمین لرزه ۶.۹ریشتری غرب چین را لرزاند

۱۸ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۳۲
کد خبر: 597489
زمین لرزه ۶.۹ریشتری غرب چین را لرزاند

زمین لرزه ای به قدرت ۶.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد شنبه منطقه ای کم جمعیت در غرب چین را لرزاند اما هنوز گزارشی از مصدومان احتمالی آن مخابره نشده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ؛ شبکه تلویزیونی سی‌جی‌تی‌ان چین، زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری در استان چینگهای روی داد.

کانون زمین لرزه تقریبا در ۱۴۰ کیلومتری شمال غربی شینینگ مرکز استان و در منطقه ای کوهستانی با ارتفاع ۳ هزار و ۶۵۹ متر از سطح دریا گزارش شد.

تصاویر منتشر شده، آسیب های پراکنده به منازل مسکونی را بر اثر زلزله به نمایش گذاشته است. حدود ۵۰۰ نفر از تیم های امداد و نجات و آتش نشان به منطقه اعزام شدند و ۲ هزار و ۲۶۰ نیروی امدادرسان دیگر نیز در حالت آماده باش قرار گرفتند.

همچنین تیمی به منظور بررسی اوضاع و کمک به ساکنان آسیب دیده از زلزله به منطقه اعزام شده است.

هفته گذشته نیز زلزله ای به بزرگی ۵.۵ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) جنوب غرب چین را به لرزه درآورد و باعث مصدوم شدن ۲۲ نفر شد. سازمان لرزه نگاری آمریکا عمق این زمین لرزه را ۳۸ کیلومتری زمین اعلام کرد که مناطق مرزی استان های یون‌نان و سیچوان را به لرزه درآورد.  

از سوی دیگر مرکز شبکه‌های زلزله نگاری چین قدرت این زلزله را ۵.۵ ریشتر با عمق ۱۰ کیلومتری زمین اعلام کرد.  

در ماه سپتامبر ۲۰۲۱، بر اثر وقوع یک زلزله در استان سیچوان، سه نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند و به چند هزار خانه نیز صدمه وارد شد.  

در سال ۲۰۰۸ زمین لرزه‌ای به قدرت ۷.۹ ریشتری در استان سیچوان رخ داد که بر اثر آن بیش از ۸۰ هزار نفر کشته شدند.  

در میان قربانیان این زلزله هزاران کودک بودند که بر اثر فرو ریختن ساختمان‌های چند مدرسه جان خود را از دست دادند.