۰ نفر

بازداشت کلاهبردار ٢٥٠٠میلیاردی هنگام ورود به کشور

۱۵ دی ۱۴۰۰، ۶:۵۵
کد خبر: 596547
بازداشت کلاهبردار ٢٥٠٠میلیاردی هنگام ورود به کشور

یکی از سرشاخه‌های اصلی پرونده کلاهبرداری دوهزار و٥٠٠ میلیارد تومانی هنگام ورود به کشور بازداشت شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شهروند، این متهم یکی از سردسته‌های گروه جعل و کلاهبرداری خارج از کشور است که روز گذشته با همکاری پلیس مهاجرت و گذرنامه هنگام ورود به کشور در یکی از فرودگاه‌های بین‌المللی کشور بازداشت و تحویل مراجع قضائی شد.

متهمان این پرونده از طریق شبکه ماهواره‌ای معروف، با عنوان درخواست ویزا یا سرمایه‌گذاری مخصوصا در کشورهای اروپایی و آمریکا باعث فریب هموطنان و مدعی می‌شدند که هموطنان در صورت سرمایه‌گذاری از طریق این افراد در کشورها، هم موفق به اخذ اقامت شده و هم سود فراوانی کسب می‌کردند.

متهمان این پرونده در کشورهای همسایه و اطراف ایران، سمینار و همایش‌هایی برگزار و از مردم برای شرکت در این همایش‌ها دعوت می‌کردند همچنین محل همایش آنها مجلل بود و از همین مسیر باعث فریب هموطنان می‌شدند.

مردان کلاهبردار در این همایش با ارایه فرم به هموطنان، نحوه درخواست ویزا یا سرمایه‌گذاری در آمریکا و کشورهای اروپایی را توضیح داده و بعد از جذب داوطلبان یا در همان محل همایش مبالغ را اخذ کرده  یا از مسیر صرافی‌ها پول را جابه‌جا می‌کردند.

تاکنون بالغ بر ٢٣٠ نفر از متهمان بازداشت شده و گروه وی، به مبلغ حدود ٨٩ میلیون دلار (حدود دوهزار و ٥٠٠ میلیاردتومان) شکایت کلاهبرداری کرده‌اند.رئیس پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی کشور با اشاره به تلاش مأموران اینترپل تهران در ردیابی این متهم و همچنین انعکاس تحت‌تعقیب بودن وی به مرزهای ورودی کشور، گفت: «این پرونده سه متهم اصلی دارد و برای سایر متهمان نیز اعلان قرمز صادرشده است.»