۰ نفر

شرور معروف شرق کشور در درگیری با رزمندگان سپاه از پا درآمد

۱۳ دی ۱۴۰۰، ۶:۲۷
کد خبر: 595817
 شرور معروف شرق کشور در درگیری با رزمندگان سپاه از پا درآمد

رزمندگان قرارگاه قدس سپاه پاسداران که سایه به سایه در تعقیب اشرار مسلح و عاملان شهادت ۲نفر از همرزمان‌ شان بودند در تازه‌ ترین عملیات خود غلام شه‌ بخش از اشرار معروف سیستان و بلوچستان و ۵نفر از همدستان او را به هلاکت رساندند. این شرور و یکی از همدستانش با ورود به خانه‌ ای اعضای یک خانواده را به گروگان گرفته و از آنها به‌ عنوان سپر انسانی استفاده کرده بودند اما در نهایت به هلاکت رسیدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری، از آبان ماه امسال به‌دنبال ورود اعضای گروهی از اشرار از طریق مرزهای شرقی به کشور، چند مورد درگیری بین نیروهای سپاه پاسداران و نیروی انتظامی با این اشرار اتفاق افتاد که به شهادت تعدادی از رزمندگان منجر شد.

یکی از این درگیری‌ها شامگاه پنجم دی‌ماه در زاهدان اتفاق افتاد که در جریان آن اشرار مسلح 2نفر از نیروهای قرارگاه قدس سپاه به نام‌های مهران شوری‌زاده و محسن کیخوایی را به شهادت رساندند. به‌دنبال این حادثه تلاش‌های گسترده‌ای برای  دستگیری تمامی عاملان این شرارت‌ها آغاز شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد در پشت پرده درگیری‌ها شروری به نام غلام شه‌بخش و اعضای گروهش هستند.

بررسی سوابق این اشرار که در کار قاچاق مواد‌مخدر هستند نشان می‌داد که در چندین فقره سرقت مسلحانه نیز دست دارند و افراد بی‌گناه زیادی را به قتل رسانده‌اند. آنطور که اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌داد آنها مدت‌ها بود که در آن‎‌سوی مرزها به فعالیت‌های خود ادامه می‌دادند اما از آبان ماه بار دیگر وارد کشور شده و دست به شرارت می‌زنند.

سایه به سایه در تعقیب اشرار

هرچه بررسی‌های اطلاعاتی درباره اشرار مسلح ادامه پیدا می‌کرد، اطلاعات تازه‌تری از آنها به‌دست می‌آمد و رزمندگان سپاه را یک گام به شکار آنها نزدیک‌تر می‌کرد. روز 10دی بود که نیروهای قرارگاه قدس سپاه به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد یکی از سرکردگان اشرار به نام مهراب شه‌بخش و چند نفر از همدستانش در خانه‌ای واقع در یکی از روستاهای دشت سمسور ریگان واقع در استان کرمان مخفی شده‌اند. ساعتی پس از به‌دست آمدن این اطلاعات بود که عملیات ضربتی سپاه آغاز شد. رزمندگان قرارگاه قدس با محاصره مخفیگاه اشرار با آنها درگیر شدند که در این درگیری مهراب شه‌بخش و 2نفر دیگر از همدستانش کشته شدند.

ضربه نهایی

با وجود عملیات موفقیت‌آمیز سپاه در دشت سمور اما سرکرده اشرار به نام غلام شه‌بخش همچنان فراری بود و معلوم نبود در کجا پنهان شده است. او می‌دانست رزمندگان سپاه سایه به سایه در تعقیبش هستند و کوچکترین اشتباه جانش را به خطر می‌اندازد. به همین دلیل مدام مخفیگاهش را تغییر می‌داد. غلام که همیشه مسلح بود، شامگاه جمعه همراه با یکی از همدستانش به زور وارد خانه یکی از اهالی روستای شورو در بخش کورین از توابع شهرستان زاهدان شد. ورود وحشیانه مردان مسلح موجب ترس و وحشت ساکنان آنجا شد. پدر این خانواده به غلام و همدستش اعتراض کرد اما آنها شروع به تهدید کردند و گفتند به هر قیمتی که شده باید شب را در آنجا بمانند.

آن شب تا صبح از ترس خواب به چشمان اهالی این خانه نیامد و مدام تهدید مردان شرور را احساس می‌کردند اما صبح روز بعد شرایط به‌گونه دیگری رقم خورد. رزمندگان قرارگاه قدس که رد 2شرور تحت تعقیب را تا روستای شورو زده بودند، سرانجام پی بردند که آنها در خانه روستایی مخفی شده‌اند. در این شرایط بود که آنجا توسط رزمندگان به محاصره درآمد. آنها که می‌دانستند غلام فرد خطرناک و بی‌رحمی است به او هشدار دادند که خانه محاصره است و بهتر است خودش را تسلیم کند اما وقتی او فهمید به دام افتاده، خشمگین شد و گفت ساکنان خانه را به گروگان می‌گیرد و باید راه فرارش باز شود.

شرایط سختی بود و رزمندگان سپاه به‌دلیل در خطر بودن جان چند انسان بی‌گناه احتیاط زیادی می‌کردند. آنها از غلام خواستند تا زن و بچه‌ها را رها کند اما او می‌خواست از آنها به‌عنوان سپر انسانی استفاده کند و حاضر به تسلیم شدن نبود. در این شرایط بود که نیروهای سپاه از بیرون خانه در یکی از دیوارها حفره‌ای ایجاد کردند و از طریق آنجا توانستند چند نفر را نجات دهند. در ادامه اما درگیری سختی بین نیروهای سپاه و اشرار درگرفت و برای ساعتی ادامه پیدا کرد. اما در نهایت غلام، همدستش و 4نفر دیگر که به کمک او آمده بودند به هلاکت رسیدند.

به‌دنبال این عملیات، برخی رسانه‌های معاند و وابسته به اشرار اعلام کردند غلام شه‌بخش و همدستش موفق به فرار شده و در مکانی امن پناه گرفته‌اند اما ساعتی بعد وقتی تصویر جسد این شرور در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد آنها مجبور شدند ادعای‌شان را پس گرفته و ضربه سنگینی را که متحمل شده بودند بپذیرند.

سرهنگ قاسم حسن‌زاده، مسئول روابط عمومی قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق با اعلام جزئیات این عملیات به همشهری گفت: در این عملیات 4نفر از رزمندگان قرارگاه قدس به نام‌های سرگرد مهدی اصغری و پاسداران عزیزالله بزی، مهدی کوهستانی و جواد شهبازی به شهادت رسیدند که پیکر مطهرشان روز یکشنبه پس از تشییع در گلزار شهدای زاهدان به خاک سپرده شد.

او ادامه داد: شرور به هلاکت رسیده ازجمله افرادی بود که باعث ناامنی در منطقه شده بود و در چندین مورد شرارت دست داشت که با تلاش، رشادت و از خودگذشتگی رزمندگان قرارگاه منطقه قدس جنوب شرق به هلاکت رسیدند.