۰ نفر

حضور کارشناسان در محل واژگونی قطار سواد کوه

۸ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۲۸
کد خبر: 594468
حضور کارشناسان در محل واژگونی قطار سواد کوه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت که کارشناسان فنی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در محل واژگونی یک رام قطار باری در مسیر پل سفید به نکا حوالی روستای سیدآباد سوادکوه حضور یافته‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، خروج یک رام قطار باری بامداد امروز چهارشنبه در مسیر پل سفید به نکا حوالی روستای سیدآباد سوادکوه و واژگونی واگن‌های آن سبب بسته شدن مسیر راه آهن شمال شد.

علی اصغر احمدی عصر امروز افزود: اعضای کمیته فنی و سوانح راه آهن کشور در ساعت‌های گذشته در محل حادثه حاضر شده اند و با اقدامات صورت گرفته زیرسازی برای ساخت جاده فرعی برای رسیدن به ریل و بازگشایی مسیر آغاز شده است.

وی با اعلام این که علت خروج قطار باری از مسیر توسط کارشناسان راه آهن در دست بررسی است، ادامه داد: امکان بازگشایی خطوط ریلی شمال کشور تا ساعت‌های آینده بعید به نظر می‌رسد، اما کارشناسان و کارگران در محل حادثه با تمام توان مشغول کار هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران خسارت وارد شده بر اثر خروج قطار باری از ریل را قابل توجه توصیف کرد.

پیش از این اعلام شد که خروج قطار باری از ریل در منطقه سوادکوه سبب واژگونی ۱۴ واگن حامل بار شد و ۱۵۰ متر از مسیر ریلی هم از بین رفته است. در حال حاضر کار پاکسازی مسیر با تجهیزات مورد نیاز و ماشین آلات سنگین از جمله یک دستگاه بلدوزر ، ۲ دستگاه لودر و یک دستگاه چرثقیل سنگین ادامه دارد و نیروهای فنی راه آهن هم در حال انجام کارهای لازم برای ریل گذاری جدید هستند.

کارشناسان فنی راه آهن کشور در محل واژگونی قطار در سوادکوه حضور یافتند

مدیرکل راه آهن شمال کشور  گفت : در زمان حاضر، ۱۵۰ نفر در قالب کمیته فنی و کارگر در حال اجرای طرح زیرساختی و احداث جاده فرعی برای خروج واگن‌های قطار از ریل و بازگشایی مسیر هستند.

خدایار طالبی افزود : خودروهای سنگین لاشه‌برداری به منطقه اعزام شده است تا با بازگشایی جاده دسترسی فرعی، در کمترین زمان ممکن نسبت به بازگشایی مسیر و از سرگیری فعالیت قطارهای باری و مسافربری در خطوط ریلی شمال کشور اقدام شود.

وی پیش‌بینی کرد که طی ساعات آینده جاده دسترسی برای رسیدن به خطوط ریلی محل حادثه راه‌اندازی شود.

این دومین بار در پاییز سال جاری است که قطار از مسیر ریلی در راه آهن شمال خارج می شود.اوایل آبان امسال چهار واگن یک قطار باری از ریل در شهرستان سوادکوه خارج شده بود.

براساس آمار روزانه پنج هزار مسافر در مسیر راه آهن شمال که از گرمسار در استان سمنان تا اینچه برون در استان گلستان امتداد دارد و در دو مدیریت راه آهن شمال و گلستان فعلیت دارد، جا به جا می شوند.