۰ نفر

کلاهبرداری دو و نیم میلیاردی زن رمال

۸ دی ۱۴۰۰، ۹:۰۲
کد خبر: 594283
کلاهبرداری دو و نیم میلیاردی زن رمال

زن رمال به بهانه دعانویسی برای بهبود یک بیمار از خانواده وی 25 میلیارد ریال کلاهبرداری کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایران، حسین ترکیان، رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در تشریح این خبر گفت: چندی قبل  پرونده کلاهبرداری از یک خانواده به دست یک زن رمال  در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

در تحقیقات صورت گرفته، مشخص شد پدر شاکی به دلیل بیماری قلبی به بیمارستان مراجعه کرده و بستری شده بود که به‌دلیل طولانی شدن بستری خانواده وی به یک زن رمال و فالگیر متوسل شدند  که ادعا می‌کرد، می‌تواند با دعانویسی مشکل بیماری پدرش را رفع کند.  زن رمال با این ترفند موفق شده بود در مدت دو سال پنج میلیارد ریال طلا و ۲۰ میلیارد ریال وجه نقد از خانواده شاکی کلاهبرداری کند.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان کرد: کارآگاهان پس از تکمیل تحقیقات خود زن رمال را تحت تعقیب هوشمندانه خود قرار داده و پس از شناسایی محل سکونت وی در یکی از محله‌های شهر اصفهان طی هماهنگی با مقام قضایی او را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

متهم در اعترافات خود گفت: مدت‌ها قبل با این خانواده آشنا شدم و به‌منظور گرفتن فال قهوه به خانه آن‌ها رفت و آمد داشتم و پس‌ از اطلاع از بیماری پدر خانواده فرصت را غنیمت دانسته و با ادعای اینکه می‌توانم با دعا کردن مشکل بیماری او را رفع کنم هر بار مبالغ هنگفتی دریافت کردم.

ترکیان با بیان اینکه با اعتراف صریح متهم به جرم خود، وی به‌همراه پرونده تحویل مرجع قضایی شد، خاطرنشان کرد: شهروندان باید بدانند که رمالان و دعانویسان قادر به حل مشکلات آنان نیستند و اگر می‌توانستند مشکلی را حل کنند اول مشکل خود را حل می‌کردند و نیاز نداشتند که در ازای دعا کردن مبالغ کلان از مشتریانشان دریافت کنند.