۰ نفر

مرگ مادر باردار در اثر کوتاهی اورژانس هوایی

۵ دی ۱۴۰۰، ۲:۰۰
کد خبر: 593192
مرگ مادر باردار در اثر کوتاهی اورژانس هوایی

نصب دکل مخابراتی در حریم پروازی پد فرود بالگرد بیمارستان زرند، به مرگ مادر باردار انجامید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نصب دکل مخابراتی در مجاورت بیمارستان امام علی (ع) شهرستان زرند و در حریم پروازی پد فرود بالگرد این بیمارستان، امکان خدمات‌رسانی اورژانس هوایی استان کرمان را با مشکل مواجه کرد.

 این مسئله زمانی حاد شد که چند روز قبل مسئولین این بیمارستان درخواست اعزام یک خانم باردار را توسط اورژانس هوایی به کرمان داشتند که به علت نصب دکل مخابراتی در حریم پروازی پد فرود بالگرد، مسئولان اورژانس هوایی اعلام کردند که امکان ورود بالگرد به محوطه بیمارستان وجود ندارد.

امکان انتقال این خانم باردار با اورژانس هوایی به کرمان میسر نشد و مسئولان بیمارستان مجبور شدند این مادرباردار را با آمبولانس به کرمان منتقل کنند که متاسفانه هم این مادر و فرزندش هر دو جان خود را از دست دادند.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی زرند دراین باره گفت: این پد فرود تنها پد استاندارد شهرستان زرند است که به طور مرتب و سالیانه توسط شرکت ذیصلاح مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرد.

او افزود: اخیراً شرکت مخابرات با احداث یک دکل مخابراتی در حریم پروازی این پد، باعث شده که استفاده از این پد با مشکل مواجه شود.

او تصریح کرد: در آبان ماه طی نامه‌ای با اداره مخابرات و فرمانداری شهرستان زرند مکاتبه کرده و تقاضا کردیم که این دکل جابه‌جا و این مزاحمت رفع شود در اوایل آذر ماه هم جلسه‌ای در فرمانداری این شهرستان با حضور ریاست مخابرات شهرستان زرند و شرکت مشاور ذیصلاح و فرماندار شهرستان زرند داشتیم و در آن جلسه مقرر شد سریعاً نسبت به رفع مزاحمت اقدام شود.

نظری با اشاره به اینکه چندی قبل خانم بارداری با حال عمومی نامساعد به اورژانس مراجعه کرد اظهار کرد: پس از انجام مراقبت‌های پزشکی و درمانی توسط تیم پزشکی متخصص داخلی، زنان، قلب و بیهوشی به خاطر وخامت حال بیمار و شرایط پرخطر بارداری مجبور به اعزام وی با بالگرد شدیم که به دلیل وجود همین دکل مخابراتی امکان استفاده از پد فرود بالگرد فراهم نشد.

مدیر بیمارستان تامین اجتماعی امام علی (ع) شهرستان زرند با اشاره به اینکه این دکل خارج از حریم بیمارستان است و مجوز احداث دکل مخابراتی تحت نظارت و کنترل بیمارستان نبوده و متولی این امر مخابرات است افزود: اگر هماهنگی‌ها در جانمایی این دکل مخابراتی قبلاً انجام شده و استعلاماتی گرفته می‌شد به این مشکلات بر نمی‌خوردیم.

او تاکید کرد: مخابرات طی نامه‌ای به بیمارستان درخواست داشت تا فضایی را برای نصب دکل در اختیار آن‌ها قرار داده شود طبق دستورالعمل سازمان وجود دکل مخابراتی در بیمارستان ممنوع است و تاکنون اجازه عقد قرار داد و احداث دکل در داخل هیچ بیمارستانی داده نشده است.

نظری گفت: ما جلسات متعددی با مخابرات شهرستان داشتیم و مقرر شد که این دکل در زمین چمن مربوط به شهرداری احداث شود که در حریم پروازی پد فرود بیمارستان هم نبود.

مدیر بیمارستان تامین اجتماعی امام علی (ع) شهرستان زرند گفت: این نظر شخصی ما نیست و دفتر فنی هوانیروز و مشاور ذیصلاح نیز در جلسات حضور داشته، از محل بازدید داشته و اعلام کردند تا فاصله ۱۵۰ متری پد فرود بالگرد نباید هیچ مانعی قرار داشته باشد ارتفاع آن هم نباید بیش از ۱۰ متر باشد وامکان جابه‌جایی پد فرود بالگرد به هیچ عنوان ممکن نیست.

علیرضا خدایی مدیر ارتباطات سیار مخابرات منطقه کرمان نیز با اشاره به اینکه ما براساس ترافیکی که در منطقه داریم احداث دکل‌های مخابراتی را در برنامه قرار می‌دهیم اظهار داشت: بیمارستان امام علی (ع) زرند از نقاط کور است و مشکلاتی در این منطقه وجود داشت که ما مجبور شدیم یک کانکس اضطراری در این منطقه بگذاریم.

او افزود: ما در شرایط کرونایی قرار داریم و در راستای ماموریتی که داریم باید ارتباطات و اینترنت خوبی را به مشترکان خود ارائه کنیم  وبرای رفع این نقیصه که پوشش شبکه وجود نداشت ما از یک کانکس اضطراری استفاده کردیم و از طریق مخابرات زرند با بیمارستان مکاتبه کردیم که یک فضا را برای نصب دکل در اختیار ما قرار دهد.

مدیر ارتباطات سیار مخابرات منطقه کرمان با اشاره به اینکه بیمارستان از ابتدا در جریان احداث دکل بود و پس شش ماه معطلی فضایی را در اختیار ما قرار نداد افزود: چیزی هم در ارتباط با وجود پد پروازی و رعایت حریم به ما گفته نشد و ما نقشه‌ای از این مسیر در اختیار نداشتیم.

او تصریح کرد:ما با بیمارستان زرند مکاتبه کردیم که مکانی برای نصب دکل مخابراتی برای رفع مشکل پوشش شبکه نیاز داریم، اما به ما پاسخی داده نشد.

خدایی افزود: احداث دکل مخابراتی از حدود یک سال قبل آغاز شده و از خرداد ماه امسال یعنی بیش از شش ماه این دکل در این نقطه نصب شده و از نظر بصری قابل مشاهده بوده، اما مکاتبه‌ای با ما نشده و از هفته قبل این مسئله مهم شده است.

او  با اشاره به اینکه طبق بخشنامه وزارتخانه ۵۰ متر باید از بیمارستان فاصله داشته باشد گفت: دکل ما حدود ۱۳۰ متر با بیمارستان فاصله دارد از خردادماه تا کنون هیچ نکته‌ای به ما گفته نشده و در شرایط فعلی هم امکان جابه‌جایی دکل وجود ندارد و فقط می‌توانیم شش متر از ارتفاع دکل را کم کنیم.

با این حال به نظر می رسد این مساله باید سریع تر بررسی و توسط مدیران اجرایی شهرستان پیگیری شود، باشگاه خبرنگاران به زودی این مساله را پی گیری واطلاع رسانی خواهد کرد تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.