۰ نفر

لو رفتن گواهینامه جعلی واکسن کرونا اعضای یک خانواده آلمانی را به کشتن داد

۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۲۱:۵۰
کد خبر: 587884
لو رفتن گواهینامه جعلی واکسن کرونا اعضای یک خانواده آلمانی را به کشتن داد

مسئولان قضایی در آلمان روز سه‌شنبه از کشته شدن کلیه اعضای یک خانواده به دلیل تبعات ناشی از جعل گواهینامه واکسیناسیون کرونا خبر دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از یورونیوز، به گفته دادستانی آلمان، یکی از شهروندان این کشور پس از لو رفتن گواهی جعلی واکسن از بیم تبعات این اقدام با شلیک گلوله همسر و سه فرزندش را کشت و سپس اقدام به خودکشی کرد.

پلیس جسد والدین ۴۰ ساله این خانواده را به همراه سه کودکِ چهار، هشت و ۱۰ ساله آنها که مشخص بود همگی بر اثر اصابت گلوله جان باخته‌اند روز شنبه در منزل محل اقامتشان در «کونیگز ووسترهاوزن» واقع در جنوب برلین پیدا کرده بود.

در یادداشت خداحافظی که سرپرست خانواده پیش از کشتن خود و دیگر اعضا در منزل به جای گذاشته بود تصریح شده که وی برای همسرش گواهی جعلی واکسیناسیون جعل کرده است.

یک دادستان دستگاه قضایی آلمان به رویترز گفت که گویا کارفرمای همسرِ این مرد متوجه جعلی بودن گواهی واکسیناسیون می‌شود و این مسئله هر دو آنها را به وحشت می‌اندازد.

آنها بیم آن را داشتند که به دلیل جعل صورت گرفته دستگیر و بازداشت شوند و سپس فرزندانشان نیز از آنها گرفته شوند.

نیروهای پلیس و دادستانی روز شنبه پس از تماس شاهدانی که اجساد بی‌جان اعضای این خانواده را در منزلشان یافته بودند به محل مراجعه کردند.

این حادثه وحشتناک در حالی روی داده که آلمان در پی خیز تازه بیماری کووید۱۹ و افزایش موارد ابتلا به بیماری در این کشور، با هدف مهار موج تازه همه‌گیری محدودیت‌ها را تشدید کرده است.

کارمندان بخش‌های دولتی و خصوصی از ماه گذشته موظف شده‌اند برای ورود به محل کار گواهی واکسیناسیون ارائه کنند و یا در صورت واکسینه نشدن تست منفی کرونا و یا مدرکی دال بر بهبودی تازه از بیماری کووید۱۹ را نشان دهند.

مقامات آلمانی همچنین هفته گذشته موافقت خود را با منع دسترسی افراد واکسینه نشده به کلیه مراکز و اماکن تجاری به جز ضروری‌ترین آنها مانند فروشگاه‌های مواد غذایی، داروخانه‌ها و نانوایی‌ها اعلام کردند.

داشتن گواهینامه واکسن این روز‌ها در بسیاری از کشورهای اروپایی برای دسترسی به خدمات رفاهی، فرهنگی و تفریحی و حتی حاضر شدن در محل کار اجباری است.

این در حالی است که مقررات وضع شده در این خصوص برای برخی شهروندان مخالف دریافت واکسن کرونا دردسر‌ساز است و این دسته افراد گاهی مجبور می‌شوند دست به جعل مدارک و گواهینامه‌های واکسیناسیون بزنند.

اتفاقی که در کشور آلمان افتاده از این حیث می‌تواند بسیار هشدار دهنده باشد و قانون‌گذاران را در خصوص بازنگری احتمالی در شیوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی به تفکر و تامل بیشتر وادار کند.