۰ نفر

اوباش محله عبدل آباد تهران دستگیر شدند

۴ آذر ۱۴۰۰، ۰:۵۸
کد خبر: 584075
اوباش محله عبدل آباد تهران دستگیر شدند

رییس پلیس امنیت عمومی پایتخت گفت:۶ نفر از اراذل و اوباش سابقه‌دار که در محله عبدل‌آباد اقدام به عربده‌کشی و قدرت‌نمایی با سلاح سرد می کردند، از سوی ماموران پلیس امنیت عمومی دستگیر شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ پیام کاویانی اظهارداشت: در اوایل آبان ماه امسال گزارشی مبنی بر اینکه ۶ نفر از اراذل و اوباش سابقه‌دار پایتخت با حضور در محله عبدل‌آباد اقدام به عربده‌کشی و قدرت‌نمایی با سلاح سرد کرده و بلافاصله از محل متواری شدند، از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس امنیت رسید.

وی گفت: در تحقیقات ماموران مشخص شد این افراد طی یک اختلاف مالی قدیمی با یکی از اهالی محل مرتکب این اعمال مجرمانه شده‌اند.

کاویانی افزود: پس از انجام اقدامات فنی و پلیسی، مخفیگاه متهمان در حوالی اتوبان جلال آل احمد شناسایی و با اخذ دستور قضائی، صبح دوم آذر تیمی از ماموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی به محل اعزام و در یک اقدام ضربتی هر ۶ متهم را دستگیر و به قرارگاه پلیس امنیت عمومی منتقل کردند.

رئیس پلیس امنیت عمومی اظهارداشت: متهمان که دارای سوابق متعددی از جمله نزاع و درگیری، عربده‌کشی و... بودند در مواجهه با ادله و مستندات موجود به جرم خود اعتراف کردند و برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شدند.

کشف احتکار بیش از ۲ میلیارد ریالی آرد دولتی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی با اشاره به عزم جزم پلیس امنیت اقتصادی در برخورد با پدیده احتکار کالاهای اساسی گفت: اول آذر ماه، به دنبال رصد اطلاعاتی و کسب اخباری در خصوص احتکار آرد دولتی، ماموران پلیس امنیت اقتصادی به همراه اکیپی از ماموران تعزیرات و بازرسان اداره صمت به انباری در محدوده یافت‌آباد اعزام و در بازدید از محل، ۳۳۴ کیسه آرد کشف کردند که وزن هر کیسه ۴۰ کیلوگرم بود.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی افزود: براساس اعلام کارشناسان اداره صمت، ارزش ریالی آردهای کشف شده، ۲ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال برآورد می‌شود که به دنبال دستور قاضی تعزیرات، آردها توسط بازرسان اداره صمت به اداره غله تحویل داده شد و پرونده نیز به همراه مالک کالا هم برای تحقیقات تکمیلی به دادسرای تعزیرات ارجاع شد.

دستگیری مامور قلابی در جنوب غرب تهران

رئیس پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی پایتخت گفت: چندی پیش، چند شکایت از سوی متصدیان واحدهای صنفی به پلیس امنیت رسید که فردی ملبس به لباس نیروی انتظامی خود را مامور اماکن معرفی کرده و با طرح مشکلاتی از واحد صنفی آنان، اقدام به اخاذی می‌کرد.

سرهنگ غلامحسین زراعتکار افزود: ماموران پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی پایتخت با انجام اقدامات فنی و پلیسی هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی و در عصر روز دوم آذرماه به نشانی اعلامی در حوالی خیابان جیحون مراجعه و در یک اقدام ضربتی این مامور قلابی را دستگیر کردند.

زراعتکار با بیان اینکه متهم با اعتراف به جرم خود برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد، اظهارداشت: تاکنون در این خصوص سه شاکی مراجعه و تلاش برای بررسی بیشتر ابعاد این پرونده همچنان ادامه دارد.

دستگیری سارقان قاپ‌زن

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت گفت: با توجه به وقوع چند فقره سرقت گوشی تلفن همراه به شیوه قاپ‌زنی توسط ۲ دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا و ns در سطح حوزه استحفاظی جنوب شرق تهران در ماه‌های اخیر، با بررسی و پیگیری‌های صورت گرفته، سه نفر از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار که اخیرا با تشکیل باند اقدام به سرقت به این شیوه می‌کردند، شناسایی شدند.

سرهنگ کارآگاه سیدقاسم موسوی‌فر افزود: پی‌جویی و کشف جرم به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت قاپ‌زنی پایگاه قرار گرفت که در این راستا پس از تجمیع سرنخ‌های بدست آمده، سرکرده باند به هویت احمد ۳۲ساله با ۲فقره سابقه کیفری و سایر همدستان و اعضای باند به اسامی کامران ۱۸ساله و مالخر به هویت فرید ۳۶ساله شناسایی شدند.

وی بیان کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی دستور دستگیری متهمان صادر شد که با محاصره مخفیگاه اعضای باند و طی عملیاتی غافلگیرانه، کارآگاهان موفق به دستگیری متهمان شدند و  در بازرسی از مخفیگاه متهمان پنج دستگاه گوشی تلفن همراه و ۲قبضه سلاح سرد کشف شد.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت اظهارداشت: متهمان در ابتدا منکر ارتکاب سرقت بودند اما با توجه به دلایل، قرائن، مدارک و مستندات موجود از جمله کشف گوشی تلفن همراه مسروقه و در مواجهه حضوری با تعدادی از مالباختگان، نهایتا اعتراف به تشکیل باند و سرقت بیش از ۳۵ فقره به شیوه قاپ‌زنی کردند.

موسوی‌فر گفت: با دعوت از افرادی که به شیوه اعلامی از آنان سرقت شده بود و دارای پرونده مفتوح در پلیس آگاهی بودند،۳۰ شاکی، سارقان را شناسایی و به عنوان سارق اموال خود معرفی و از آنان شکایت کردند، با اعتراف متهمان، پرونده آنان برای سیر مراحل قانونی، به مرجع قضائی ارجاع شد.

کشف بیش از یک کیلوگرم تریاک در مترو پایتخت

رئیس پلیس مترو پایتخت با اشاره به کشف بیش از یک کیلو تریاک در ایستگاه راه آهن تهران گفت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی واحدهای نامحسوس پلیس مترو فعال بودند که به یک مرد جوان با فلاکس در دست مشکوک شده و تحقیقات ابتدایی خود را آغاز کردند.

سرهنگ سعید عطاالهی افزود: ماموران پلیس مترو  به دلیل حساسیت موضوع مرد جوان را هدف تحقیق قرار دادند و در بازرسی از فلاکس چای یک کیلو و ۱۶ گرم تریاک کشف کردند و متوجه شدند متهم فروشنده مواد مخدر است.

وی بیان کرد: ماموران پلیس پایتخت پس از دریافت این اطلاعات سوداگر مرگ را بازداشت کردند و متهم ۲۲ ساله و دارای سابقه پس از انتقال به مقر پلیس در بازجویی‌ها به جرم خود مبنی بر توزیع مواد مخدر بین جوانان در مرکز تهران اعتراف کرد.

عطاالهی با بیان اینکه متهم از شهر جنوب شرقی کشور برای خرید و فروش مواد مخدر به تهران سفر کرده بود، اظهارداشت: پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف ماینرهای غیرمجاز استخراج رمز ارز در غرب تهران

رئیس کلانتری ۱۵۴ چیتگر گفت:۳۰ آبان ماه با رصد اطلاعاتی، ماموران کلانتری ۱۵۴ چیتگر متوجه فعالیت یک مزرعه بیت کوین در یکی از خیابان‌های سطح حوزه استحفاظی کلانتری می‌شوند.

سرهنگ ذبیح‌الله امیری افزود: تیم عملیات کلانتری ۱۵۴ چیتگر پس از انجام تحقیقات و دریافت این اطلاعات پس از هماهنگی قضائی به محل مذکور اعزام و در یک عملیات منسجم پلیسی ۶ دستگاه ماینر غیرمجاز کشف و متهم را بازداشت کردند.

وی بیان کرد: متهم پس از انتقال به کلانتری ۱۵۴ چیتگر در بازجویی‌ها به جرم خود مبنی بر استخراج رمز ارز غیرمجاز در غرب تهران اعتراف کرد و پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارجاع شد.

دستگیری منتشرکننده تصاویر خصوصی در فضای مجازی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و کشف پرونده با موضوع هتک حیثیت و انتشار تصاویر خصوصی در شبکه‌های اجتماعی خبر داد و گفت: متهم با ایجاد چندین صفحه جعلی اینستاگرام دست به این اقدام زده بود.

سرهنگ داود معظمی گودرزی افزود: خانم جوانی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد فردی ناشناس در فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی او کرده که موجب بر هم زدن آرامش روانی او و خانواده‌اش و هتک حیثیت او شده است.

وی بیان کرد: شاکی در ادامه اظهاراتش اعلام کرده که مدتی قبل شخصی ناشناس در فضای مجازی با عناوین مختلف ضمن ایجاد مزاحمت او را تهدید می‌کرد که تمامی تصاویر خصوصی‌اش را در فضای مجازی منتشر می‌کند و او اهمیتی نداده تا اینکه متوجه شده تعدادی صفحه جعلی با نام و شماره تلفن او در اینستاگرام ایجاد شده که اقدام به انتشار تصاویر خصوصی‌اش می‌کند و موجب برهم زدن آرامش و آبروی خانوادگی‌اش شده است.

گودرزی اظهارداشت: افسران سایبری پلیس فتا پایتخت اقدامات خود را آغاز کردند و پس از مطالعه اظهارات شاکی و بررسی همه جوانب پرونده با بهره‌گیری از روش‌های علمی و فنی موفق شدند ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: کارشناسان این پلیس با استفاده از تجارب سایبری و تحقیقات گسترده در فضای مجازی ضمن به دست آوردن اطلاعات هویتی متهم پس از تشریفات قضائی مجرم را که از بستگان شاکی نیز بود در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به همراه ادله دیجیتال به پلیس فتا منتقل کردند.

وی افزود: متهم پس از حضور در پلیس فتا تهران بزرگ از موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌کرد اما پس از روبه رویی با شاکی اعتراف و اظهار کرد که با شاکی اختلاف داشته و برای تلافی و انتقام با ایجاد چند صفحه جعلی با نام و مشخصات او دست به این اقدام زده است.

گودرزی به شهروندان توصیه کرد: فضای مجازی مکان مناسبی برای حل کردن اختلافات خانوادگی و انتقام‌جویی نیست، با مرتکبان این جرائم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی طبق قانون برخورد خواهد شد، شهروندان می‌توانند موارد مشکوک را از طریق تماس تلفنی با ۱۱۰ یا مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانیwww.cyberpolice.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند. 

دستگیری سارق حرفه‌ای لوازم خودروهای سنگین در قیامدشت

فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت لوازم خودروهای سنگین در محدوده قیامدشت، شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار تیم عملیات کلانتری ۱۷۴ قیامدشت قرار گرفت.

سرهنگ دوستعلی جلیلیان افزود: با بررسی‌های تخصصی و رصد میدانی مشخص شد سارق به صورت یک نفره و با یک دستگاه خودرو ۴۰۵ نقره‌ای پلاک مخدوش در محل‌های سرقت حاضر و اقدام به سرقت باطری و رادیاتور خودروهای سنگین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مشخصات ظاهری خودرو و متهم در اختیار ماموران قرار گرفت، اظهارداشت: تیم عملیات کلانتری ۱۷۴ در حال گشت‌زنی در محدوده قیامدشت سوژه مورد نظر را زیر یک دستگاه خودرو کامیون در حال باز کردن رادیاتور مشاهده کردند که طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه متهم دستگیر و خودرو ۴۰۵ وی نیز در محل کشف شد.

جلیلیان گفت: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد متهم از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار سرقت لوازم خودروهای سنگین و معروف به موسی چلاق ساکن خاک سفید تهران است.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با بیان اینکه متهم در تحقیقات انجام شده به ۱۵ فقره سرقت اعتراف کرد، افزود: با توجه به اعتراف سارق، شناسایی شاکیان در دستور کار کلانتری ۱۷۴ قیامدشت قرار گرفت، متهم پس از پایان تحقیقات و تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

دستگیری خرده‌فروش مواد مخدر شهر ری

فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: تیم عملیات کلانتری ۱۳۱ این شهرستان با رصد میدانی و تحقیقات تخصصی موفق به شناسایی هویت خرده‌فروش مواد مخدر شهرری و محل اختفاء وی شد.

سرهنگ جلیلیان افزود: پس از هماهنگی قضائی، تیم عملیات کلانتری ۱۳۱ شهرری، در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش در قوچ حصار دستگیر و در بازدید از محل حدود هفت کیلو و ۷۰۰ گرم انواع مواد مخدر به همراه ۴۰ لیتر مشروبات الکلی کشف شد.

وی با بیان اینکه متهم دارای سوابق متعدد فروش مواد مخدر است، اظهارداشت: متهم پس از پایان تحقیقات و تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

دستگیری سارق کابل‌های فشار قوی شهر ری

فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت کابل، در محدوده شهرری شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار تیم عملیات کلانتری ۱۳۱ قرار گرفت.

سرهنگ جلیلیان افزود: تیم عملیات کلانتری ۱۳۱ شهر ری در حال گشت‌زنی در محله حمزه‌آباد به یک دستگاه خودروی تیبا با یک سرنشین مشکوک شده و بلافاصله اقدام به متوقف کردن خودرو می‌کند که در بازدید از داخل خودرو مقادیری کابل فشار قوی و یک عدد قیچی کابل‌بر، کشف و متهم به همراه خودرو برای بررسی بیشتر به کلانتری ۱۳۱ شهرری منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد، متهم دارای سوابق متعدد سرقت است، اظهارداشت: در تحقیقات انجام شده متهم ضمن پذیرش جرم خود به ۶ فقره سرقت کابل برق فشار قوی در محدوده شهرری اعتراف کرد و پس از اتمام تحقیقات و تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.