۰ نفر

گازگرفتگی تماشاچیان در سالن تئاتر

۲ آذر ۱۴۰۰، ۸:۱۵
کد خبر: 583387
گازگرفتگی تماشاچیان در سالن تئاتر

تماشاچیان حاضر در یک سالن تئاتر به‌ علت انتشار گاز از موتورخانه ساختمان دچار گازگرفتگی شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایران، سید جلال ملکی سخنگوی آتش‌نشانی تهران درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 21:10  یکشنبه یک مورد حادثه نشت گاز منوکسید کربن در یک ساختمان در خیابان شریعتی، خیابان ملک به سامانه 125 آتش‌نشانی تهران اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان ایستگاه شماره 73 آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند. محل حادثه یک ساختمان 10 طبقه اداری بود؛ در طبقه منفی یک سالن تئاتری وجود داشت که در همان زمان مشغول اجرای تئاتر و نمایش بودند ،اما چند نفر از افراد داخل سالن ناگهان حالشان بد شده و همین مسأله منجر به تماس با آتش‌نشانی می شود.

وی تصریح کرد: در مجاورت این سالن نمایش، موتورخانه وجود داشت که آتش‌نشانان با حضور در محل و ضمن بررسی اولیه متوجه شدند گاز منوکسید کربن در موتورخانه در حجم زیاد منتشر شده و بخشی از گاز به سالن نمایش نفوذ کرده بود که  آتش‌نشانان حدود 70 نفر را به آرامی به بیرون هدایت کردند.

در بررسی‌ها مشخص شد نقص در عملکرد موتورخانه و دودکش‌ها به دلیل ناتوانی در انتقال آلاینده‌ها، منجر به نشت گاز منوکسید کربن شده که آتش‌نشانان به سرعت موتورخانه را خاموش و به مسئولان سالن تئاتر توصیه کردند که به هیچ‌وجه موتورخانه نباید روشن شده و باید توسط عوامل متخصص رفع نقص شود.