۰ نفر

انهدام باند کلاهبرداری «رادیو جوان» در پایتخت

۲۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۵۰
کد خبر: 581985
انهدام باند کلاهبرداری «رادیو جوان» در پایتخت

رییس پلیس فتای پایتخت از انهدام باند بزرگ کلاهبرداری تلفنی موسوم به رادیو جوان در پایتخت خبر داد و گفت: مجرمان با عنوان برنده خوش‌حسابی بیش از ۳۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند.

به گزارش اقتصادآنلابن به نقل از صداوسیما، سرهنگ داوود معظمی گودرزی تصریح کرد: تعدادی از شهروندان به پلیس مراجعه کردند و مدعی شدند از طریق یک تماس تلفنی مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند و پرونده ابتدایی در این خصوص تشکیل شد و موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: شکات در ادامه اظهارات خود گفتند شخصی ناشناس با آنها تماس گرفته و عنوان داشته است که شما برنده خوش‌شانس خوش‌حسابی شده‌اید و سپس با ترفند‌های متقلبانه و با این بهانه که جهت دریافت جایزه نیاز به اطلاعات هویتی شما و کد ارسال‌شده به تلفن همراهتان داریم، اطلاعات محرمانه هویت خود و کدی را که به تلفن همراهمان ارسال شد دادیم و پس از دقایقی متوجه کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب خود شدیم.

گودرزی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتای پایتخت اقدامات خود را آغاز کردند و پس از مطالعه اظهارات شکات پرونده و بررسی‌های همه‌جانبه و تحقیقات گسترده در فضای مجازی متوجه شدند مجرمان این پرونده در قالب یک باند حرفه‌ای در حال کلاهبرداری با ترفند برنده خوش‌حساب هستند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت بیان کرد: با اقدامات فنی کارآگاهان پلیس فتای تهران بزرگ شش نفر از اعضای این باند هفت‌نفره شناسایی و پس از احراز هویت و تشریفات قضایی، در چند عملیات پلیسی همزمان در نقاط مختلفی از تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شدند.

گودرزی تاکید کرد: در آخرین مرحله از اقدامات این پرونده نفر اصلی باند که با تحرکات پیچیده قصد گمراه‌کردن پلیس را داشت توسط افسران سایبری پلیس فتای پایتخت شناسایی شد و پس از اقدامات فنی و به دست آمدن محل فعالیت وی، این مجرم اینترنتی نیز در نهایت توسط تیم عملیاتی پلیس فتای تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰ مالباخته در این پرونده اعلام شکایت کرده‌اند و تعداد شکات نیز در حال افزایش است، اظهار کرد: در نهایت این باند که از پنج نفر مرد و دو نفر زن تشکیل شده بود و به صورت لایه لایه در سراسر کشور فعالیت مجرمانه انجام می‌داد، منهدم شد و تمامی اعضا دستگیر شدند و پس از انتقال به پلیس فتا ضمن پذیرش بزه انتسابی و کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی، پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشتند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: همانگونه که بار‌ها پلیس هشدار داده است هیچ سازمان و نهاد رسمی از طریق شماره‌های شخصی یا شبکه‌های اجتماعی با شما تماس نمی‌گیرد. حتما به پیامک‌هایی که برای شما ارسال می‌شود دقت کنید و به هیچ عنوان محتوای پیامک‌های ارسالی از سوی بانک از جمله کد فعالسازی، رمز دوم پویا و ... را که اطلاعات محرمانه بانکی شما محسوب می‌شود در اختیار دیگران قرار ندهید.

وی گفت: شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اطلاع‌رسانی کنند.