۰ نفر

کلاهبرداری یک و نیم میلیاردی دفتر مشاور املاک

۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۶:۳۰
کد خبر: 581201
کلاهبرداری یک و نیم میلیاردی دفتر مشاور املاک

مرد میانسال که با همدستی دختر و دامادش با راه‌اندازی دفاتر مشاور املاک قلابی، از مستأجران کلاهبرداری می‌کردند درپی ردیابی‌های پلیسی دستگیر شدند.

به‌ گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایران، اوایل شهریور امسال فردی با مراجعه به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران گفت: برای اجاره خانه‌ به یکی از دفاتر مشاوراملاک در محدوده «آیت‌الله کاشانی» که متصدی آن خانم جوانی بود، مراجعه کردم. پس از بازدید ملک و گفت‌و‌گو با صاحبخانه مقرر شد که مبلغ ۱۷۰ میلیون تومان ودیعه را در دفتر مشاور املاک با استفاده از دستگاه خودپرداز مستقر در آن پرداخت کنم، ولی در موعد تحویل ملک متوجه شدم مالک پلاک ثبتی شخص دیگری است وقتی به دفتر مشاور املاک رفتم از دفتر و متصدیان آن خبری نبود.

سرهنگ شریفی، رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران در این باره گفت: مأموران در بررسی‌های پلیسی متوجه شدند چندین پرونده مشابه دیگردراین پایگاه تشکیل شده است که رسیدگی تخصصی به شکایت‌های انجام شده در دستور کار تیمی از کارآگاهان زبده قرار گرفت که در رصد‌های اطلاعاتی مخفیگاه متهمان در شهر «هشتگرد» شناسایی و مشخص شد پدر خانواده با افتتاح دفاتر املاک بدون مجوز در نقاط مختلف تهران و شناسایی خانه‌های خالی با همکاری دختر و دامادش از مستأجران کلاهبرداری می‌کند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: کارآگاهان موفق شدند ۳ دفتر دیگر از متهمان را در نقاط مختلف تهران شناسایی کنند و آنها پس از هماهنگی‌های قضایی در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

سرهنگ شریفی با اشاره به اینکه تا کنون ۱۰ مالباخته شناسایی و کارشناسان ارزش ریالی کلاهبرداری را ۱۵ میلیارد ریال محاسبه کرده‌اند، افزود: در بررسی‌های بیشتر از مخفیگاه متهمان مقداری طلا و ارز‌های خارجی و وجوه نقد کشف شده است و متهمان پس از تحقیقات مقدماتی با دستور قضایی روانه زندان شدند.