۰ نفر

مدیرکل مدیریت بحران؛

پس لرزه پنج ریشتری فین به منازل مردم خسارت زد

۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۳۳
کد خبر: 581144
پس لرزه پنج ریشتری فین به منازل مردم خسارت زد

مدیرکل مدیریت بحران گفت: پس لرزه پنج ریشتری ساعت ۱۷ و ۶دقیقه و ۱۱ثانیه منجر به آسیب منازل مردم در منطقه شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مهرداد حسن زاده افزود: هم اکنون به همراه استاندار هرمزگان درحال بازدید از منطقه متاثر از این پس لرزه هستیم.

وی ادامه داد: این زمین لرزه موجب ریزش کوه‌ها و گرد و غبار در قسمتی از مسیر بندرعباس به حاجی آباد شد که به رانندگان توصیه می‌شود با احتیاط حرکت کنند.

زمین لرزه ای به بزرگی پنج ریشتر در حد فاصله ۲۸ کیلومتری فین، ۴۱ کیلومتری قلعه قاضی و ۴۶ کیلومتری فارغان و در عمق ۱۳ کیلومتری زمین بوقوع پیوست.

زلزله ای به بزرگی ۶.۴ در مقیاس امواج درونی ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۴ ثانیه یکشنبه ۲۳ آبان ماه، در عمق ۱۵ کیلومتری شهر فین در هرمزگان را لرزاند.

زلزله بعدی با بزرگای ۶.۳ در مقیاس امواج درونی زمین ساعت ۱۵ و ۲۸ دقیقه و ۳۸ ثانیه فین هرمزگان را لرزاند و زمین لرزه امروز پس لرزه آن به شمار می‌رود.

براساس آمارهای اعلام شده ، تا به این افزون بر ۵۰ پس لرزه پس از این دو زلزله بزرگ در مناطق مختلف هرمزگان ثبت شده و این زلزله در عربستان و امارات نیز احساس شده است.

در این زلزله ۹۸ نفر مصدوم شدند و یک جوان ۲۷ ساله نیز جان خود را از دست داد.

به دنبال این زمین لرزه، رییس جمهوری ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان زلزله شدید استان هرمزگان تاکید کرد که همه دستگاه‌های امدادی و وزارتخانه‌های مسوول در اسرع وقت به کمک مردم مناطق زلزله‌زده بشتابند.

سید ابراهیم رییسی در جلسه هیات دولت و پس از اطلاع از وقوع زلزله در برخی استان های جنوبی کشور از تمام دستگاه‌های مسوول استان هرمزگان و همچنین در صورت نیاز استان‌های همجوار و نیز وزارتخانه‌های مسوول خواست در اسرع وقت و با اولویت امدادرسانی، رسیدگی به وضعیت منطقه را پیگیری کنند.

رییس جمهوری همچنین از معاون اول خود خواست در سریع‌ترین زمان ممکن با حضور در محل وقوع زلزله از نزدیک مسائل و مشکلات ناشی از آن را بررسی کند تا مردم احساس آرامش و امنیت داشته باشند و اطمینان پیدا کنند که امدادرسانی به موقع و به خوبی انجام می‌شود.