۰ نفر

زلزله ۶.۴ ریشتری در هرمزگان

۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۰۲
کد خبر: 580738
زلزله ۶.۴ ریشتری در هرمزگان

دقایقی پیش زلزله‌ای شدید به قدرت ۶.۴ ریشتر استان هرمزگان را لرزاند.

به گزارش اقتصادآنلاین، دقایقی پیش زمین‌لرزه‌ای شدید به قدرت 6.4 ریشتر لافت در استان هرمزگان را لرزاند. این زمین‌لرزه که در عمق 18 کیلومتری زمین رخ داد، بسیار طولانی بوده و سبب وحشت مردم و تخریب شماری از خانه‌های قدیمی شده است‌.
این زلزله در کرمان و کیش هم احساس شد.
اطلاعات تکمیلی این زمین‌لرزه به شرح ذیل است: 
یکشنبه، 23 آبان 1400 در 15:36:56
(وقت محلی - تهران)
بزرگی زلزله:    6.4
موقعیت رومرکز زلزله:    26.80 شمالی و 55.87 شرقی
عمق:    18 کیلومتر
عدم قطعیت مکانی:    3.48+/- کیلومتر در جهت شمالی - جنوبی
6.66+/-  کیلومتر  در جهت شرقی - غربی
منطقه:    استان هرمزگان
فاصله‌ها:    
15 کیلومتری لافت، هرمزگان
20 کیلومتری سوزا، هرمزگان
27 کیلومتری درگهان، هرمزگان

حضور هلال احمر و بررسی در مناطق زلزله زده هرمزگان/ کمبود اقلام ضروری امدادی وجود ندارد

۲۲:۲۵

محمد حسن قوسیان مقدم، دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: در حاشیه‌ شهر بندرعباس و منطقه فین بندر عباس، ترک خوردگی دیوار‌ها را داشته ایم.تلفات جانی با توجه به بزرگای زلزله نداشته ایم و درمان مصدومان توسط اورژانس انجام شده است. اسکان اضطراری در دستور کار ما قرار گرفته و با توجه به وضیعت آب و هوای بندرعباس که حدود ۳۰ درجه گزارش شده است، بحث سرما را نداریم.

تجهیزات و تاسیسات نیروگاه اتمی بوشهر سالم هستند

۲۱:۰۵

روابط عمومی نیروگاه اتمی بوشهر اعلام کرد: در پی زمین‌لرزه ۶.۴ ریشتری هرمزگان، تمامی تاسیسات، تجهیزات و ساختمان‌های نیروگاه اتمی بوشهر در صحت کامل می‌باشند.

همچنین در روند انجام تعمیرات برنامه‌ریزی شده و تعویض سوخت سالیانه جاری نیروگاه نیز هیچ گونه خللی رخ نداده است.

بندرعباس امروز ١٣ بار لرزیده است

۲۰:۴۸

بندرعباس در عصر امروز تا ساعت ١٩ بیش از ١٣ بار لرزیده است.

 برخی منازل بخش فین بندرعباس بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده اند

۲۰:۴۲

بخشدار فین گفت: برخی منازل در این بخش بر اثر زمین لرزه عصر امروز بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده اند و خانواده های بسیاری از این آسیب ها متاثر شده اند.

غلامرضا رفیعی اظهار داشت: هنوز برای اعلام آماری منازل آسیب دیده زود است اما می توان گفت ۲ خانه در شهر فین به صورت ۱۰۰ درصدی تخریب شده اند.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز از روستای ذرتو گزارش می رسد که منازل این روستا آسیب بسیاری دیده اند و باید منتظر دریافت اطلاعات بیشتر از گروه های ارزیاب ماند.

وی اضافه کرد: منازل در شهر فین با جمعیت سه هزار و ۴۰۰ نفر، روستای رضوان با پنج هزار و ۸۰۰ نفر، سرزه با ۸۰۰ نفر، مزرا با حدود ۶۰ نفر، گهره و چلو و دوین ۶۰۰ نفر بیشترین آسیب را در زمین لرزه دیده اند.

بخشدار فین اشاره کرد: این بخش با ۱۳۰ روستا دارای افزون بر ۱۸ هزار نفر جمعیت است.

 ۲۷ مصدوم به دلیل جراحات سطحی و مشکلات اضطرابی روانه بیمارستان شد

۲۰:۱۴

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تاکنون ۲۷ نفر مصدوم به دلیل جراحت های سطحی و مشکلات تنفسی ناشی از ترس و اضطراب زلزله روانه بیمارستان شدند.

فاطمه نوروزیان بیان کرد: ۱۴ نفر از مصدومان از بیمارستان مرخص شدند و مابقی نیز طبق نظر پزشکان تا ساعتی دیگر ترخیص خواهند شد.

 زلزله باعث قطعی برق در شمال بندرعباس شده است

۲۰:۰۴

مسعود صادقی، مدیر کل مهندسی راهبری شرکت توانیر گفت: حداکثر توان کشور بسیج خواهد شد تا زیرساخت‌های آسیب دیده در برق رسانی و انتقال برق اصلاح شود.

وی افزود: با وقوع زلزله ۶/۴ ریشتری استان هرمزگان در جزیره قشم، یک پست انتقال برق به طور کامل از مدار خارج و باعث قطعی برق در شمال حوزه بندرعباس شده است.

مدیر کل مهندسی راهبری شرکت توانیر گفت: زلزله حجم و مساحت قابل توجهی را در بر گرفته و تا این لحظه، برخی خسارات که در پست‌ها و شبکه‌های انتقال است را به سرعت با مانور فنی برق شان را وصل خواهیم کرد و هم اکنون در حال ارزیابی و رصد کامل مناطق تحت پوشش زلزله هستیم تا بتوانیم به نحو احسن خدمات رسانی کنیم.

آخرین جزییات از زمین لرزه ٦.٤ ریشتری در بندر لافت/ احتمال وقوع سونامی در کار نیست

۱۹:۵۸

علی بختیاری، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: برخی از نقاط در استان هرمزگان با قطعی برق مواجه است که این اقدام هم بنابر احتیاط و بررسی مسائل ایمنی است و پس از بررسی کامل موضوع این قطعی نیز رفع خواهد شد.

در حال حاضر مدیر سازمان مدیریت بحران استان هرمزگان در منطقه حضور دارد و موارد را به صورت حضوری ارزیابی می‌کند، تنها یک مورد تلفات جانی داشتیم که آن هم به دور از مرکز و کانون اصلی زمین‌لرزه و در شهر بندرعباس به ثبت رسیده است.

زمین لرزه در خشکی اتفاق افتاده و اگر قرار بر وقوع سونامی باشد، باید در درون دریا و آب زمین لرزه‌ای رخ بدهد تا این حادثه شکل بگیرد، لذا هموطنان به شایعات فضای مجازی در این رابطه توجهی نکنند

 اسکان اضطراری در تمامی پارک ها و بوستانهای سطح شهر

۱۹:۵۶

فرماندار بندرعباس گفت: تمامی پارک ها و بوستانهای سطح شهر و زمین های ورزشی، سوله های ورزشی، برای اسکان اضطراری فعال است.

عزیز الله کناری بیان داشت: در پی وقوع زمین لرزه ۶.۴ ریشتری در بندرعباس فرماندار از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند زیرا تمامی امکانات وتجهیزات در سطح شهرستان برای خدمات رسانی به مردم آماده است.

وی با اشاره به آمادگی دستگاه‌های امداد رسان گفت: نیروی انتظامی، هلال احمر، بسیج، اورژانس، راهداری، شهرداری، بخشداران و دهیاران آمادگی کامل دارند تا در مواقع ضروری خدمات رسانی جهت رسیدگی به شهروندان ارائه کنند.

وی افزود: تمامی پارک‌ها و بوستانهای سطح شهر و زمین‌های ورزشی، سوله‌های ورزشی، برای اسکان اضطراری فعال است.

توقف قطار بندرعباس- تهران به علت وقوع زلزله

۱۹:۴۷

در پی وقوع زلزله در بندرعباس، کوه ریزش کرده و مسیر ریلی بندرعباس-تهران مسدود شده است.

بر اساس تماس‌های مکرر مسافران قطار بندرعباس به تهران، در پی وقوع زلزله‌های ۶.۴ و ۶.۳ ریشتری در استان هرمزگان، قطار مسیر بندرعباس، به یزد و تهران در مسیر بعد از فین با ریزش کوه مواجه شده و مسیر ریلی مسدود و قطار توقف کرده است.

خدمه قطار اجازه خروج به مسافران را نمی‌دهند.

اعلام آمادگی ارتش برای امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده هرمزگان

۱۹:۲۷

در پی وقوع زلزله شدید عصر امروز در استان هرمزگان، رئیس ستاد بحران ارتش از آمادگی تمامی یکان‌های واکنش سریع، امدادی و درمانی ارتش در این استان خبر داد تا در صورت نیاز به کمک هموطنان عزیز بشتابند.

امیر سرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی و رئیس ستاد بحران ارتش جمهوری اسلامی ایران که هم‌اکنون برای بازدید از یکان‌های منطقه جنوب در بندرعباس حضور دارد، ضمن سرکشی از یکان‌های مستقر در منطقه اعلام کرد: یکان‌های مستقر در این مناطق آمادگی کامل برای هر نوع کمک‌رسانی و خدمت به مردم عزیز را دارند.

وی افزود: به یکان‌های مستقر در مناطق جنوبی اعم از یکان‌های دریایی، هوایی، پدافند و زمینی ابلاغ شده آمادگی کامل برای کمک‌رسانی به مردم و دستگاه‌های مرتبط و ستاد بحران داشته باشند تا در صورت اعلام نیاز ستاد بحران و درخواست کمک، هرگونه اقدام لازم را انجام دهند.

ثبت دوازدهمین زمین لرزه در هرمزگان

۱۹:۱۰

 لحظاتی پیش پس لرزه 4.3 ریشتری استان هرمزگان را لرزاند.

 پس از زلزله 6.4 ریشتری بعد از ظهر امروز در هرمزگان، تاکنون 11 پس لرزه نسبتا شدید نیز در این منطقه رخ داده است.

تخریب مسجدی در شهر فین

۱۸:۴۰

1.1

در پی وقوع زلزله ۶.۴ ریشتری بخشی از مسجد فین دچار خسارت شد. بخش‌هایی از مسجد حضرت ابوالفضل در شهر فین دچار خسارت شد. این زلزله به قسمت محراب و دیواره‌های مسجد خسارت وارد کرده است.

هرمزگان هشت بار لرزید /۲ کشته و ۱۱ مصدوم

۱۸:۲۱

 معاون عمرانی استانداری هرمزگان گفت: در پی زلزله شدید امروز متاسفانه دو نفر جان خود را از دست دادند.

رضا مدرس در مورد خسارت های احتمالی زلزله عصر یکشنبه در شهر فین بیان داشت: عصر روز یکشنبه دو زمین لرزه ۶.۴ و ۶.۳ ریشتری ساعت ۱۵:۳۷ دقیقه در اطراف شهر فین رخ داد. این زمین لرزه به تاسیسات زیربنایی در استان از جمله راهها، خطوط انتقال برق خسارت وارد کرد.

وی عنوان کرد: همچنین طبق گزارشات مرکز اورژانس استان هرمزگان دو نفر از همشهریان بندرعباسی جان خود را از دست داده اند. یکی از فوتی ها در یکی از محلات بندرعباس بر اثر سقوط تیر برق و دیگری در پی سقوط از ارتفاع جان خود را از دست دادند.

مدرس افزود: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تا کنون ۱۱ نفر دیگر هم بر اثر وقوع زلزله دچار مصدومیت شده اند که حال همگی آنها مساعدت گزارش شده است.

دستور ویژه وزیر کشور به مسئولان مناطق زلزله زده استان هرمزگان

۱۸:۱۸

احمد وحیدی عصر یکشنبه و در پی وقوع زلزله در جنوب کشور بلافاصله با مسوولان استان هرمزگان در جریان آخرین وضعیت زلزله زده‌گان در این منطقه قرارگرفت.

وحیدی افزود: نیروی دریایی سپاه، هلال احمر، استانداری و ستاد بحران همه در حال آماده باش به سر می برند.

وی در مورد آخرین خسارت به این مناطق نیز افزود: تا این لحظه یک تن بر اثر سقوط تیر برق جان باخته است و تاکنون خسارت جانی دیگری گزارش نشده است.

وزیر کشور تصریح کرد: آسیب جزیی به مناطق مسکونی وارد شده و تیم هایی برای بررسی میزان خسارت به منازل روستایی اعزام شدند.

ارزیابی کامل ۵۴ روستای زلزله‌زده هرمزگان/ترک بر دیوار منازل منطقه فین

۱۸:۱۷

رییس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه ترک‌خوردگی در منازل در منطقه فین استان هرمزگان نیز گزارش شده، گفت: در مناطق زلزه زده تاکنون ۵۴ روستا به صورت کامل مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

 مهدی ولی پور روز یکشنبه افزود: منطقه قلعه‌قاضی در استان هرمزگان نیز متاثر از دو زمین‌لرزه ۶.۳ و ۶.۴ ریشتر بود.  البته اول اعلام شده بود زمین‌لرزه در منطقه لافت در قشم نیز به وقوع پیوسته که سه تیم زمینی به این منطقه اعزام شده است که تا این لحظه به جز ریزش سنگ از کوه موردی گزارش نشده است.

وی ادامه داد: براساس گزارش‌هایی که از مقامات محلی به دست ما رسیده ترک‌خوردگی در منازل در منطقه فین نیز گزارش شده است.

ولی پور ادامه داد: در مجموع در این منطقه ۱۳۷ روستا وجود دارد که تاکنون ۵۴ روستا به صورت کامل مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود:‌ تاکنون خسارتی اعلام نشده اما ارزیابی‌ها انجام خواهد شد. ۱۵۰ نفر از همکاران سازمان امداد و نجات نیز در قالب تیم‌های عملیاتی در منطقه حضور دارند دو بالگرد در منطقه در حال آماده باش برای ارائه خدمت است. استان بوشهر و کرمان و فارس در حال آماده‌باش کامل هستند.

حضور مردم قشم در خیابان ها بعد از زلزله

ساعتی پیش زمین لرزه ۶.۴ ریشتری حوالی لافت در استان هرمزگان را لرزاند، زلزله ای که در عمده شهرهای جنوب شرقی ایران هم احساس شد. پس از وقوع زلزله مردم قشم در خیابان‌ها حضور یافتند.

بندرعباس بعد از زلزله 

وضعیت خیابان های بندرعباس بعد از وقوع زلزله را اینجا ببینید.

ثبت هفتمین زمین لرزه در هرمزگان

۱۸:۰۱

پس از زلزله 6.4 ریشتری بعد از ظهر امروز در هرمزگان، تاکنون 6 پس لرزه نسبتا شدید نیز در این منطقه رخ داده است.

1.1

 

۳ مصدوم و یک فوتی در زلزله لافت

۱۷:۴۸

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت‌، وقوع زلزله در استان هرمزگان تا کنون سه مصدوم و یک فوتی برجای گذاشته است.

مجتبی خالدی افزود: بیمارستان شهید محمدی بندرعباس و بیمارستان شهر حاجی آباد در در آماده باش هستند.

وی ادامه داد: از استان کرمان پنج دستگاه آمبولانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و از استان فارس پنج دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

خالدی تصریح کرد:‌ همچنین تیم بهداشت اورژانس کشور به شهر فین هم اعزام شده اند.

مصدومیت ۸ نفردر پی زلزله«فین»/مراجعه کنندگان سرپایی درمان شدند

۱۷:۴۲

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مصدومیت هشت نفر بر اثر زلزله در هرمزگان خبر داد.

 فاطمه نوروزیان اعلام کرد: هشت نفر مصدوم که بیشتر درد را در ناحیه قفسه سینه احساس می‌کردند به صورت سرپایی درمان شدند.

وی عنوان کرد: تمامی اورژانس‌های جاده‌ای و مراکز اورژانس بیمارستانی در شهرها و روستاها در حالت آماده باش کامل هستند.

فرودگاههای هرمزگان آمادگی انجام هرگونه پرواز امدادی را دارند

۱۷:۳۲

ابوذر ضیایی مدیرکل فرودگاههای هرمزگان  با اشاره به زلزله ۶.۴ ریشتری امروز در این استان از عملیاتی بودن فرودگاه‌های استان خبر داد و گفت: در حال حاضر پروازها برقرار است و فرودگاههای استان آمادگی انجام هرگونه پرواز امدادی را دارند.

ضیایی اظهارداشت: آسیبی به تجهیزات فرودگاهی وارد نشده است و اگرچه این زلزله باعث ترس مسافران شد اما مقاومت سازه سالن مسافری، مانع خسارت شد و در حال حاضر نیز همه دستگاه‌های کمک‌ناوبری، ارتباطی، سطوح پروازی، ترمینال‌ها و اماکن فرودگاهی کنترل شده‌اند و خسارت خاصی گزارش نشده است.

آخرین وضعیت ‌مناطق زلزله‌زده هرمزگان

۱۷:۲۳

مهدی دوستی استاندار هرمزگان با اشاره به وقوع زمین لرزه های 6.4 و 6.3 ریشتری در استان هرمزگان، اظهار کرد: مرکز این زلزله ها بخش فین بوده و تیم های ارزیاب به مناطق مختلف اعزام شده اند. وی ادامه داد: براساس ارزیابی صورت گرفته خسارت ها و آسیب هایی به منازل در بخش فین منازل وارد شده است.

استاندار هرمزگان افزود: با توجه به اینکه این زمین لرزه ها طولانی بوده، باعث وحشت مردم شده است که از مردم می خواهیم خونسردی خود را حفظ کنند.

دوستی تصریح کرد: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و دستگاه‌های امدادی و مجموعه دستگاه های ستاد مدیریت بحران استان هرمزگان در حالت آماده‌باش قرار دارند.

وی گفت: مشکلات پیش آمده در خصوص قطع برق و تلفن در برخی مناطق نیز در دست بررسی و رفع است.‌

فعالیت گشت‌های پلیس پس از وقوع زلزله در هرمزگان

۱۷:۱۵

 فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به وقوع دو زلزله نسبتا شدید به میزان ۶.۴ ریشتر در سطح استان ، گفت: پس از وقوع زلزله بلافاصله گشت‌های کلانتری‌ها برای تأمین امنیت در مکان‌هایی که افزایش حضور شهروندان را شاهد بودیم حاضر شدند که این مأموریت همچنان ادامه دارد و پلیس در آمادگی کامل برای تامین امنیت شهروندان قرار دارد.

استان هرمزگان در ساعات اخیر ۵ مرتبه لرزید

۱۷:۱۲

 

10

دستور فوری رییس جمهور در نشست هیات دولت برای رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان در جنوب کشور

۱۷:۰۶

ثبت چهارمین زمین لرزه در هرمزگان

۱۷:۰۲

پس از زلزله 6.4 ریشتری بعد از ظهر امروز در هرمزگان، تاکنون 3 پس لرزه نسبتا شدید نیز در این منطقه رخ داده است.

زمین لرزه دوگانه در هرمزگان/ احتمال سونامی در این منطقه کم است

۱۶:۵۶

رییس پایگاه اطلاعات لرزه‌ای مرکز لرزه نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران با بیان اینکه به احتمال زیاد این زمین لرزه اصلی در هرمزگان بوده است، گفت: احتمال سونامی در این منطقه کم است.

ایرج روحی  در خصوص زلزله ۶.۴ ریشتری لافت در هرمزگان که در ساعت ۱۵ و ۳۶ دقیقه امروز بعدازظهر به وقوع پیوست گفت: امروز دو زلزله به فاصله زمانی ۱۵:۳۷:۴ به بزرگی ۶.۴ و دومین زمین لرزه ۱۵:۳۸:۳۸ به بزرگی ۶.۳ریشتر رخ داد. این زمین لرزه به اصلاح زمین شناسان دوگانه است.

رییس پایگاه اطلاعات لرزه‌ای مرکز لرزه نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گفت: سابقه ای ندارد که در این منطقه سونامی رخ دهد و احتمال اینکه در این منطقه سونامی رخ دهد کم است.

وی افزود: اگر این زمین لرزه در دریای عمان بود احتمال سونامی وجود داشت.

فرماندار قشم: زلزله لافت خسارتی نداشت

۱۶:۵۴

علیرضا نصری فرماندار قشم گفت: هیچ گونه خسارتی تا کنون گزارش نشده است.

بنا بر گزارش رییس شورای لافت خانه‌ها آسیب ندیده و فقط بحث روانی و ترس مردم مطرح هست که تلاش می‌شود با استقرار نیروهای امدادی این مساله مدیریت شود.

نیروهای امدادی به محل اعزام شدند و در آماده باش کامل هستند.

پس لرزه ۴ ریشتری

۱۶:۴۲

پس‌لرزه‌‌ای به بزرگی ۴ ریشتر حوالی قلعه‌قاضی در استان هرمزگان را لرزاند

 این زمین لرزه در ساعت ۱۶:۲۲ دقیقه و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

برق مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان تا ساعاتی دیگر وصل می‌شود

۱۶:۴۱

سخنگوی صنعت برق گفت: در پی زلزله رخ داده ۵ پست فوق توزیع برق دچار مشکل شده که این مشکل تا ساعاتی دیگر برطرف می‌شود.

مرگ یک نفر در بندرعباس در اثر سقوط تیر برق

۱۶:۳۳

رییس امدادو نجات هلال احمر گفت: تاکنون فقط یک نفر بر اثر سقوط تیر چراغ برق درپی وقوع زمین لرزه در بندرعباس جان خود را از دست داده است.

زمین لرزه موجب ترک خوردگی جزیی دیوار منازل در تخت و شمیل شد

۱۶:۳۲

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: وقوع زمین لرزه‌ای با قدرت با ۶ و چهار دهم ریشتر در عصر امروز موجب ترک خوردگی ترک خوردگی دیوار منازل در شهرهای تخت و شمیل بندرعباس شد.

مختار سلحشور روز یکشنبه اظهار کرد: نیروهای جمعیت هلال احمر برای بررسی شرایط به محل وقوع زمین لرزه و اطراف اعزام شدند.

وی ادامه داد: بررسی و همچنان ادامه دارد و امید می رود با توجه به گزارش‌های اولیه این زمین لرزه خسارت چندانی در پی نداشته باشد.

وحشت مردم بعد از زلزله ۶.۴ ریشتری و آمدن به خیابان‌ها

۱۶:۳۱

قطعی برق در شمال بندرعباس/ برخی تاسیسات آسیب دیده اند

۱۶:۳۰

مدیر کل مهندسی راهبری شرکت توانیر از قطعی برق در شمال بندرعباس و حوالی آن خبرداد.

صادقی توضیح داد: در پی وقوع زلزله تعدادی از تأسیسات برق از مدار خارج شده است.

وی گفت: در حال حاضر همکاران در حال ارزیابی خسارت وارده و در حال تلاش برای رفع مشکل هستند.

مدیر کل مهندسی راهبری شرکت توانیر ادامه داد: در حال حاضر در شمال بندرعباس و اطراف این شهر قطعی‌هایی داریم.

تصاویری از لحظه زلزله شدید در جنوب کشور

۱۶:۲۵

دو زلزله بالای ۶ ریشتر در جنوب ایران

۱۶:۲۰

اسماعیل نجار با اشاره به زلزله رخ داده در جنوب کشور اظهارکرد:‌ در ساعت ۱۵:۳۶ امروز زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر عمق ۱۸ کیلومتری منطقه لافت در استان هرمزگان را لرزاند و چند ثانیه پس از آن نیز زلزله‌ای دیگر به بزرگی ۶.۳ ریشتر همین منطقه را در عمق ۱۰ کیلومتری از زمین لرزاند.

 کانون زلزله جزیره قشم و در عمق ١٨ کیلومتری می باشد

۱۶:۱۵

اعزام تیم‌های ارزیاب و امدادی به منطقه

حسن‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استان هرمزگان در این باره اظهار داشت: در حال حاضر در حال بررسی خسارات احتمالی هستیم و گزارشات متعاقباً به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.  

سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان نیز گفت: زمین‌لرزه هرمزگان حتی در نقاط شمالی کرمان هم احساس شده که بلافاصله به تمام دستگاه‌های امدادی و اجرایی و فرمانداران اعلام شده که نسبت به اعزام تیم‌های ارزیاب به‌ روستاها به‌منظور بررسی خسارات احتمالی اقدام کنند. 

بررسی خسارات احتمالی آغاز شد

ولی‌پور رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز در ارتباط با این زلزله گفت: فعلا کانون زمین لرزه جزیره قشم در لافت اعلام شده است. در حال ارزیابی جزیره هستیم. گزارشات جمع‌بندی و تکمیلی تا دقایقی دیگر به اطلاع مردم می‌رسد. 

وی تاکید کرد: در حال ارزیابی خسارات اولیه زلزله هستیم.