۰ نفر

بازداشت رمال و کلاهبردار ۱۵ میلیاردی توسط پلیس فتا

۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۶:۵۲
کد خبر: 580524
بازداشت رمال و کلاهبردار ۱۵ میلیاردی توسط پلیس فتا

تبهکاری که در شبکه‌ اجتماعی ‌اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری ۱۵میلیارد و ٥٠٠ میلیون ریالی از طریق فالگیری و ‌دعانویسی کرده بود، از سوی پلیس دستگیر شد.‌

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شهروند، سرهنگ کارآگاه علی حسینی، رئیس پلیس فتای استان خوزستان درباره جزئیات این پرونده گفت: «در پی شکایت زنی میانسال مبنی‌بر کلاهبرداری با ترفند فالگیری و ‌دعانویسی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای شهرستان خرمشهر قرار گرفت.‌ پس از اخذ اظهارات شاکی، مشخص شد او مدتی پیش از طریق شبکه ‌اجتماعی اینستاگرام با فردی که خود را فالگیر و دعانویس معرفی کرده بود، آشنا شده بود.
فرد کلاهبردار با وعده‌های دروغین طی چندین مرحله اقدام به اخذ پول به میزان ‌‌۱۵میلیارد و ٥٠٠میلیون ریال از شاکی کرده است.‌ در ادامه کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تحقیقات ‌خاص پلیسی متهم را که خانمی جوان بود، شناسایی کردند. او با هماهنگی صورت‌گرفته ‌با مقام قضائی به این پلیس احضار شده و تحقیقات از او آغاز شد.‌»
او ادامه داد: «متهم در مواجهه با مستندات و ادله جمع‌آوری‌شده توسط ‌کارشناسان پلیس فتا راهی جز اعتراف به جرم خود نداشت. او در تشریح شیوه ‌کلاهبرداری خود اعتراف کرد که با ایجاد صفحه اینستاگرامی با عنوان فالگیری و دعانویسی و ‌پس از جلب اعتماد شاکی از سادگی او سوءاستفاده می‌کردم. با وعده‌های دروغین، طی چند مرحله مبالغ فراوانی از او دریافت کردم.‌»
علی حسینی به شهروندان هشدار داد: «رمال‌ها و فالگیرها همواره از طریق عوام‌فریبی اقدام به کسب درآمد کرده و در این میان افراد ساده‌لوح به راحتی به آنها ‌اعتماد کرده و فریب آنها را می‌خورند. با توجه به اینکه دامنه فعالیت آنها به فضای ‌مجازی کشیده شده از شهروندان می‌خواهیم که مراقب تبلیغات اغواکننده و دروغین ‌شیادان در فضای مجازی باشند.‌»