۰ نفر

سرقت برای گرفتن رضایت اولیای دم

۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۶:۴۳
کد خبر: 580522
سرقت برای گرفتن رضایت اولیای دم

زنی که ۱۸ سال پیش با همدستی شوهرش، ۲ نفر از دوستان شان را به قتل رسانده بودند، پس از فرار از زندان، تصمیم به سرقت گرفت تا بتواند با پول‌های سرقتی، رضایت اولیای دم را جلب کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری، این زن که لیلا نام دارد اوایل مهرماه امسال و به‌دنبال سرقت میلیونی از خانه‌ زنی سالمند، تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

شاکی پرونده در توضیح ماجرا به مأموران گفت: به‌دلیل اینکه مادرم زنی سالمند و بیمار بود، از طریق یک شرکت خصوصی برایش پرستاری استخدام کردم که کارهای او را انجام دهد. وی ادامه داد: این پرستار هانیه نام داشت و به‌مدت 45روز به‌صورت شبانه روزی در خانه مادرم مشغول به‌کار بود تا اینکه مدتی قبل درخواست 4روز مرخصی کرد. من هم قبول کردم اما پس از رفتن او متوجه شدم وی اموالی از قبیل عتیقه‌جات قدیمی، ساعت طلای مادرم، تلویزیون و... به ارزش حدود 300میلیون تومان را دزدیده‌ است. 

با این شکایت، تحقیقات برای دستگیری هانیه آغاز شد. مأموران راهی شرکتی شدند که او را به خانواده شاکی معرفی کرده بود و مشخص شد که هانیه از حدود 6سال قبل در این شرکت مشغول به‌کار است. اما در ادامه بررسی‌ها معلوم شد نام واقعی او لیلاست و وی در همه این مدت با نام جعلی هانیه در شرکت پرستاری کار می‌کرده است. خیلی زود حقایق دیگری درباره این زن به‌دست آمد.

بررسی‌ها نشان می‌داد که لیلا در سال 82با همدستی شوهر اولش 2 نفر از دوستانشان را به قتل رسانده بودند که در همان سال از سوی پلیس دستگیر شدند. این زوج در دادگاه محاکمه و لیلا به تحمل 28سال حبس و شوهرش به قصاص محکوم شد. مدتی بعد حکم قصاص شوهر لیلا اجرا شد و این در حالی بود که این زن همچنان در زندان به سر می‌برد.

وی توانست پس از تحمل 12سال حبس، با سپردن وثیقه از زندان مرخصی بگیرد اما پس از آزادی فرار کرد و دیگر به زندان بازنگشت. ماموران در ادامه متوجه شدند لیلا پس از فرار از زندان با مردی ازدواج کرده و این مرد هم‌اکنون در شمال کشور مشغول به‌کار است. کارآگاهان با نیابت قضایی راهی آنجا شدند و پس از چند روز تعقیب و مراقبت موفق شدند زن سارق را دستگیر کنند.

سرهنگ سعید دالوند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران گفت: با کشف مقداری از اموال مسروقه در مخفیگاه این زن، وی اعتراف کرد که قصد داشته با سرقت از خانه شاکی و فروش اموال مسروقه، پول آن را به خانواده مقتولان بدهد و از آنها رضایت بگیرد که دستگیر شد.

وی ادامه داد:‌ با اعترافات این زن برای او قرار قانونی صادر شد و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.