۰ نفر

پشیمانی قاتلی که ۲ ماه فراری بود

۲۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۳۷
کد خبر: 579773
پشیمانی قاتلی که ۲ ماه فراری بود

وقتی 2 جوان در پارک به‌خاطر چشم در چشم شدن با یکدیگر درگیر شدند، یکی از آنها مصدوم شد و دوستانش برای هواخواهی از او به پارک برگشتند اما در درگیری دوم، یکی از دوستان جوان مصدوم به قتل رسید. عامل این جنایت که فراری شده بود پس از گذشت 2‌ماه زندگی مخفیانه دستگیرشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، این درگیری شامگاه بیستم شهریور امسال در پارکی در حوالی شرق تهران رخ داد. ماجرا از این قرار بود که جوانی به نام سامان که کارگر میوه و تره‌بار بود برای خرید یک بسته سیگار به سمت یک مغازه رفت. سامان برای رفتن به مغازه باید از پارکی عبور می‌کرد که در آنجا با پسری جوان به‌نام شاهین چشم در چشم شد. همین مسئله کاملا پیش پا افتاده، شروع یک درگیری بزرگ بود. 2 پسر جوان به جان یکدیگر افتادند و شاهین که مدعی بود سامان هنگام گذر از پارک به او بد نگاه کرده است، وی را مورد ضرب و شتم قرارداد. سرانجام با دخالت افرادی که از آن محدوده عبور می‌کردند و شاهد درگیری بودند، دعوا خاتمه یافت و سامان که مصدوم شده بود به سمت محل کارش در میدان میوه و تره بار بازگشت.

تنبیه مرگبار

همکاران و دوستان سامان وقتی چهره کبود و آسیب دیده او را دیدند علت را از وی پرسیدند. سامان برای آنها تعریف کرد که در پارک با جوانی درگیر شده و کتک خورده است.همین موضوع سبب شد تا دوستان سامان برای تنبیه کردن ضارب، نقشه درگیری دوم را بکشند. آنها دقایقی بعد به همراه سامان به پارک رفتند تا شاهین جوانی که دوست‌شان را به‌دلیل مسئله جزئی مورد ضرب و شتم قرار داده بود تنبیه کنند اما ماجرا به جنایت ختم شد چرا که شاهین با چاقویی که در دست داشت به سمت سامان و دوستانش هجوم برد و 2 ضربه به یکی از دوستان سامان زد. همین ضربه مرگ پسرجوان که 27ساله بود را رقم زد و عامل جنایت نیز فرار کرد و از همان زمان تحت تعقیب قرار گرفت تا اینکه بعد از گذشت 2‌ماه مخفیگاه وی در یکی از مناطق تهران به‌دست آمد و روز سه‌شنبه در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

پشیمانی

متهم به قتل جوانی 22ساله است که در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت به‌شدت نادم و پشیمان است. وی ادامه داد:اصلا تصورش را نمی‌کردم که دستانم به جنایت آلوده شود. وقتی با پسری جوان در پارک درگیر شدم با وساطت شاهدان دعوا خاتمه یافت و او رفت اما دقایقی بعد به همراه دوستانش برگشت. من تنها بودم و آنها تعدادشان زیاد بود. ناچار شدم که با چاقو تهدیدشان کنم اما قصد قتل نداشتم. اصلا نمی‌دانم چه شد که با چاقو 2 ضربه به مقتول زدم و بعد وقتی او خون‌آلود روی زمین افتاد از ترسم فرار کردم.

وی ادامه داد: بعد از درگیری، از تهران خارج شدم و در این مدت در شهرهای مختلف بودم اما عذاب وجدان و کابوس رهایم نمی‌کرد. در این 2ماه حتی یک شب هم نتوانستم به راحتی بخوابم و همیشه تصویر مقتول مقابل چشمانم بود. مدام خودم را سرزنش می‌کنم که چرا در آن لحظه نتوانستم خشم خودم را کنترل کنم و دست به اشتباه بزرگ و جبران ناپذیری زدم. متهم به قتل پس از اقرار به جنایت با دستور قاضی محمد حسین زارعی بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی تهران بازداشت شد و برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.