۰ نفر

در ۷ ماه گذشته؛

۸۲۱۵ نفر بر اثر حادثه رانندگی جان باختند

۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۰۲
کد خبر: 578861

۸۲۱۵ نفر بر اثر حادثه رانندگی جان باختند

رییس پلیس راهور نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه ۴۵۰۰ دوربین تخلفات رانندگان را در سطح جاده‌های کشور ثبت می‌کنند، گفت: از فروردین تا پایان مهر سال جاری، ۸۲۱۵ نفر بر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سردار سید کمال هادیانفر روز دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه ۶۲۰۰ تیم در ۱۴۹۱ پایگاه در حال کنترل و رصد رانندگان و اتفاقات و حوادث رانندگی هستند، اظهار داشت: به رغم همه کنترل ها و تلاش های انجام گرفته و در حال انجام، پلیس به تنهایی نمی تواند سبت کاهش تصادفات و حوادث باشد بلکه این موضوع نیازمند همدلی و تعامل همه دستگاه ها و اعتبارات لازم است.

وی با اشاره به صدور ۴۴ میلیون فقره گواهینامه رانندگی برای جمعیت ۸۵ میلیونی کشور گفت: اکنون حدود ۳۰ هزار نفر از کارکنان پلیس راهور عهده دار کنترل و امنیت جاده ها هستند که به رغم همه تلاش های شبانه روزی این تعداد کافی نیست.

هادیانفر با تاکید بر اینکه بر اساس بررسی های انجام گرفته ۵۲۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد، ادامه داد: استاندارد نبودن برخی جاده ها، تولید خودرو بدون کیفیت، عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان و غیره از جمله عوامل ایجاد حادثه در این نقاط است.

وی با بیان اینکه سالانه حدود ۵۳۳ هزار تصادف رخ می دهد، گفت: طی ۶ ماه ابتدای سال جاری ۷۱۳ هزار و ۱۴۸ تصادف در جاده های کشور رخ داده در حالیکه این رقم در مدت مشابه سال قبل که ۶۴۵ هزار ۶۳۱ فقره بود، افزایش ۶۷ هزار و ۵۱۷ فقره ای داشته است.

هادیانفر با تاکید بر اینکه بیشترین تصادفات در اولین بارندگی رخ می دهد، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه سال جاری، تعداد ۸۲۱۵ نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده اند در حالیکه این رقم در مدت مشابه سال قبل ۸۲۱۶ نفر به ثبت رسیده است.

به گفته رییس پلیس راهور، براساس آمار موجود عوامل تصادفات شامل ۳۳ درصد واژگونی خودرو در جاده، ۲۳ درصد سرعت غیرمجاز، ۱۱ درصد در شهر، ۱۳ درصد انحراف به چپ در جاده ها و پنج درصد واژگونی در شهرها بوده است.

وی درمورد نقاط حادثه خیز گفت: در مجموع ۳۲۰۰ نقطه حادثه مربوط به جاده ها و دو هزار نقطه به داخل شهرها ارتباط دارد.