۰ نفر

رییس پلیس آگاهی تهران خبر داد؛

سرقت کیلویی طلا توسط باند دیوارچین

۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۰۶
کد خبر: 574966
سرقت کیلویی طلا توسط باند دیوارچین

رییس پلیس آگاهی تهران از دستگیری اعضای باند سرقت طلا‌های طلافروشی‌های تهران خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، رییس پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: یکی از اعضای باند دیوارچین که در گذشته توسط پلیس دستگیر شده بود، مجددا با تشکیل باندی کیف حاوی ۳ کیلو و ۴۰۰ گرم طلا را سرقت کرده بود، اما در کمتر از ۱۰ روز توسط کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی بازداشت شد.

وی افزود: ۲۰ مهر امسال با شکایت یک طلافروش مبنی بر سرقت کیف دستی اش که حاوی ۳ کیلو و ۴۰۰ گرم طلا بود، تحقیقات از سوی ماموران پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد.

رییس پلیس آگاهی تهران ادامه داد: شاکی اظهار کرد، به همراه همکارش زمانی که قصد داشت سوار بر خودروی ۲۰۷ خود در خیابان ظفر شوند، چهار مرد جوان که صورت هایشان را پوشانده بودند با تهدید کیف حاوی ۳ کیلو و ۴۰۰ گرم طلا را سرقت می‌کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی به بازبینی دوربین‌ها مداربسته اطراف محل سرقت پرداختند. در بازبینی تصاویر دوربین ها، کاراگاهان پلیس موفق به شناسایی یکی از متهمان به نام جلال شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد جلال یکی از اعضای باند دیوار چین باندی که چندین سال قبل اقدام به سرقت از طلافروشان و مشتریان صرافی‌های می‌کردند و توسط پلیس دستگیر شدند است که با تشکیل باندی، اقدام به سرقت طلا کرده است.

وی افزود: با شناسایی یکی از متهمان این پرونده، پس از هماهنگی‌های قضائی، کارآگاهان پایگاه سوم وارد عمل شدند و مرد جوان را در مخفیگاهش در شرق تهران بازداشت کردند. با دستگیری جلال، همدستان دیگر او نیز شناسایی و در چندین عملیات جداگانه بازداشت شدند.

رییس پلیس آگاهی تهران گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک کیلو و ۸۰۰ گرم طلا و یک صد و پانزده هزار دلار کشف شد. در ادامه متهمان به سرقت ۳ کیلو و ۴۰۰ گرم طلا اعتراف کرده و بیان کردند که یک کیلو و ۶۰۰ گرم از طلا‌ها را در بازار به فروش رسانده و پول حاوی حاصل از فروش طلا‌ها را دلار خریده اند. تحقیقات برای دستگیری سایر جرایم احتمالی اعضای این باند ادامه دارد.