۰ نفر

یک مقام مسئول خبر داد؛

خسارت ۲۰ میلیاردی سیل به گیلان

۱۰ مهر ۱۴۰۰، ۹:۳۹
کد خبر: 567439
خسارت ۲۰ میلیاردی سیل به گیلان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به خسارت حدود ۲۰ میلیارد تومانی سیلاب به استان به ویژه آستارا، گفت: همه دستگاه ها در حالت آماده باش هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، امیر مرادی با اشاره به بارش شدید باران طی دو روز گذشته در استان گیلان، اظهار کرد: در این مدت بر اساس آخرین گزارش‌ها به صورت میانگین ۲۵۰ میلی متر بارندگی در استان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه بیشتر این بارندگی‌ها در غرب استان گیلان انجام شده است، گفت: شهرستان‌های آستارا، تالش، رضوانشهر و فومن و ماسال درگیر بارندگی شدید و آبگرفتگی معابر بودند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان در ادامه با اشاره به آماده باش همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی، افزود: شهرستان آستارا در این مدت بیشترین میزان خسارت و آبگرفتگی را گزارش شده است.

وی به طغیان رودخانه آستارای چای در این شهرستان اشاره و اضافه کرد: همه دستگاه‌ها را برای مدیریت بحران و کاهش آسیب‌های ناشی از آبگرفتگی معابر و سیلاب در این شهرستان پای کار آمدند.

مرادی با بیان اینکه با تلاش‌های انجام شده آب در مناطق درگیر فروکش کرده است، گفت: میزان خسارت‌ها نیز از سوی کارشناسان در شهرستان‌های درگیر سیلاب در حال ارزیابی است.

وی ادامه داد: بر اساس برآوردهای اولیه و با توجه به اقدامات صورت گرفته خسارت‌ها زیاد نبوده و حدود ۲۰ میلیارد تومان میزان خسارت است اما به صورت دقیق بعد از ارزیابی‌ها اعلام می‌شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به تماس تلفنی با وزیر کشور و همچنین رییس سازمان مدیریت بحران، گفت: رییس سازمان مدیریت بحران کشور هفته آینده سفری به استان برای بازدید از مناطق آسیب دیده انجام خواهند داد.