۰ نفر

فداکاری علی لندی تا پای جان

۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۸
کد خبر: 565492
فداکاری علی لندی تا پای جان

نوجوان ایذه‌ای پس از چند روز تحمل جراحت جانش را از دست داد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، علی لندی، پسر نوجوان ایذه‌ای که برای نجات جان دو زن در حادثه آتش‌سوزی جانش را به خطر انداخته و دچار سوختگی شدیدی شده بود، 15روز پس از این حادثه به‌دلیل شدت جراحات وارده روی تخت بیمارستان جانش را از دست داد.

 این نوجوان 15ساله که ساکن شهرستان ایذه در استان خوزستان بود روز ۱۸ شهریورماه امسال درحالی‌که به خانه خاله‌اش رفته بود متوجه شد در خانه همسایه اتفاقی افتاده است. زنی80ساله و دخترش به‌دلیل آتش گرفتن کپسول پیک‌نیک در میان شعله‌های آتش گرفتار بودند و جان‌شان در خطر بود.

علی وقتی از ماجرا با خبر شد با شجاعت به دل آتش زد و کپسول پیک نیک را برداشت و برای آنکه خطر برطرف شود تصمیم گرفت آن را از بالکن خانه خاله‌اش به بیرون بیندازد اما چون بالکن حفاظ داشت خودش دچار سوختگی شد. در جریان این حادثه دو زن همسایه دچار سوختگی محدودی شدند و از مرگ نجات پیدا کردند اما پسر فداکار دچار 90درصد سوختگی شد و پس از انجام درمان اولیه در ایذه برای انجام درمان تخصصی به بیمارستانی در اصفهان انتقال یافت.

وقتی خبر فداکاری نوجوان ایذه‌ای در رسانه‌ها منتشر شد همه به تقدیر از او پرداختند و برای سلامتی‌اش دست به دعا بردند. او با آگاهی از اینکه ممکن است جانش به خطر بیفند به دل آتش زده و موفق شده بود 2نفر دیگر را از مرگ نجات دهد. این اقدام او بازتاب گسترده‌ای داشت و همه با نگرانی اخبار مربوط به درمان او را دنبال می‌کردند. چند روز قبل  داوود لندی، پدر علی  آخرین وضعیت او را شرح داد و از همه مردم خواست برای پسرش دعا کنند. آنطور که او گفت علی دچار جراحت‌های عمیقی شده و از سر تا پایش سوخته بود؛ با وجود این هوشیاری‌اش خوب بود. پزشکان منتظر بودند تا با بهبود شرایط زخم‌های علی او را جراحی کنند. او 15روز روی تخت بیمارستان تحت درمان قرار داشت تا اینکه شرایط بدتر شد و پسر فداکار ایذه‌ای بامداد جمعه جانش را از دست داد.

حسن نبوتی، سرپرست فرمانداری ایذه با تأیید این خبر گفت: علی لندی، پس از تحمل رنج ناشی از جراحات سوختگی، بامداد دوم مهرماه در بیمارستان امام موسی کاظم(ع) اصفهان درگذشت. همچنین مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از نام‌گذاری یک مکان ورزشی در ایذه به نام علی لندی، نوجوان فداکار خبر داد. افشین حیدری گفت: اداره کل ورزش و جوانان خوزستان با هماهنگی اداره ورزش ایذه یکی از مکان‌های ورزشی شهرستان ایذه را به‌زودی به نام علی لندی نام‌گذاری و ثبت می‌کند. بر اساس این گزارش پیکر این قهرمان 15ساله عصر دیروز طی مراسمی بر دستان مردم اصفهان تشییع و پس از آن برای خاکسپاری به زادگاهش، ایذه منتقل شد.