۰ نفر

قصاص؛ پایان جنایت مستانه

۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۹
کد خبر: 564997
قصاص؛ پایان جنایت مستانه

پرونده پسر جوانی که در یک نزاع دوستش را به قتل رسانده و جسدش را در جوی آب رها کرده بود، با اعدام وی در زندان رجایی شهر بسته شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، رسیدگی به این پرونده از 18 تیر سال 97 با کشف جسد پسر جوانی داخل جوی آب در خیابان محلاتی از سوی مأموران کلانتری 132 نبرد آغاز شد.

 با گذشت دو روز از کشف جسد، در حالی که تحقیقات برای برملا شدن هویت مقتول و شناسایی عامل یا عاملان جنایت ادامه داشت، دختر جوانی به کلانتری 132 نبرد رفت و از ناپدید شدن برادرش خبر داد. مشخصات پسر ناپدید شده به‌نام مهرداد با مشخصات جسد کشف شده شباهت زیادی داشت و با حضور خانواده مهرداد در پزشکی قانونی، هویت مقتول برملا شد.

در ادامه تحقیقات کارآگاهان جنایی دریافتند مقتول آخرین بار سوار بر خودروی دوستش شاهین دیده شده است.

با اطلاع از این موضوع و احتمال اینکه شاهین در این جنایت نقش داشته باشد تیم جنایی راهی خانه او شدند. اما در تحقیقات مشخص شد همزمان با کشف جسد، شاهین خودرو وانت‌اش را ناگهانی فروخته و دیگر به خانه برنگشته است.

همین موضوع نشان می‌داد که او در جنایت نقش دارد. در نهایت متهم بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد و گفت: مهرداد با پسری به‌نام وحید اختلاف داشت. روز حادثه به همراه مهرداد برای دعوا با وحید، به سر قرار رفتیم اما وحید به محل قرار نیامد. بعد برای مصرف مشروبات الکلی به خانه ما رفتیم و در پشت بام شروع به خوردن مشروب کردیم،  آنقدر مشروب خوردیم که هردومان تعادل روحی و رفتاری خود را از دست دادیم. در آن شرایط من و مهرداد با یکدیگر مشاجره لفظی پیدا کردیم و ناگهان قمه‌ای را که برای دعوا با وحید آورده بود برداشتم و چند ضربه به مهرداد زدم. وقتی متوجه شدم مرده است ترسیدم و جسدش را داخل پتو پیچیده و با خودروی وانت به یک خیابان بردم و داخل یک جوی آب رها کردم.

درخواست قصاص

با اعتراف پسر جوان به جنایت، وی در دادگاه محاکمه شد و باتوجه به درخواست اولیای دم برای قصاص، قضات شعبه 12 دادگاه کیفری یک حکم بر قصاص او صادر کردند.

با تأیید این حکم در دیوانعالی کشور، متهم صبح روز گذشته در زندان رجایی شهر به دار مجازات آویخته شد.