۰ نفر

زنان تنها؛ طعمه مسافرکش قلابی

۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۵:۴۲
کد خبر: 564202
زنان تنها؛ طعمه مسافرکش قلابی

راننده خشن که با تهدید و ضرب و جرح زنان مسافر طلاهایشان را سرقت می‌کرد از سوی پلیس دستگیر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، چندی قبل زن جوانی با مراجعه به پلیس از سرقت طلاهایش خبر داد و گفت: حدود ساعت چهار عصر جمعه بیست و ششم تیر در خیابان ابوذر سوار یک خودروی سمند نقره‌ای شدم که راننده مرد جوانی بود. وی ناگهان با تغییر مسیر و توقف در خیابانی خلوت با تهدید و ایجاد رعب و وحشت طلاهایم را گرفت حتی وقتی متوجه شد النگوهایم براحتی از دستم خارج نمی‌شود با استفاده از ناخنگیر آنها را برید و از دستم خارج کرد.

پس از این شکایت، پرونده به دایره مبارزه با سرقت‌های به عنف پایگاه هشتم پلیس آگاهی فرستاده شد و کارآگاهان با تحقیقات و بررسی‌های بیشتر به این نتیجه رسیدند که سه شکایت دیگر با همین شیوه مجرمانه ثبت شده که پس از تجزیه و تحلیل موضوع، سریالی بودن این نوع سرقت‌ها در حوزه استحفاظی کلانتری های 149 امامزاده حسن(ع) و 161 ابوذر محرز شد.

سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی درباره این خبر گفت: در یکی از شکایت‌ها، مالباخته اعلام کرده بود که دو بار سوار خودروی سمند مورد نظر شده که نخستین بار راننده با طرح دوستی شماره‌اش را به او داده بود که با اقدامات پلیسی و شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم هویت سارق به‌نام «اصغر» شناسایی شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با دعوت از شاکیان و ارائه تصاویر به‌دست آمده از اصغر، همگی وی را به‌عنوان سارق زورگیر اموال خود شناسایی کردند، در نهایت با بررسی آدرس‌های متهم و شناسایی مخفیگاه وی، متهم سوار بر یک دستگاه خودروی سمند نقره‌ای که دارای سابقه توقیف در شهرستان رباط کریم نیز بوده، دستگیر شد.

متهم در ابتدا منکر جرایم خود بود اما وقتی با شاکی‌ها رو به رو شد به سرقت‌های سریالی از زنان مسافر اعتراف کرد؛ در بازرسی از خودروی متهم نیز دو عدد ناخنگیر که به وسیله آن اقدام به بریدن النگوی مسافرانش می‌کرد کشف شد و با هماهنگی قضایی، متهم برای ادامه تحقیقات تحت نظر است.