۰ نفر

رهایـی از چوبـه دار بعد از ۱۲ سال

۲۵ شهریور ۱۴۰۰، ۶:۰۰
کد خبر: 562730
رهایـی از چوبـه دار بعد از ۱۲ سال

زندانی محکوم به قصاص که 12 سال قبل همسرش را به قتل رسانده بود، با رضایت اولیای دم، بزودی از زندان آزاد خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، نیمه شب 30 خرداد سال 88 اهالی کوچه چهارم منطقه مشکین دشت کرج که متوجه درگیری زن و شوهر همسایه شده بودند، بلافاصله با پلیس تماس گرفته و این درگیری را اعلام کردند.

مأموران پلیس بلافاصله راهی محل شده و زنگ خانه مورد نظر را به صدا درآوردند. چند دقیقه‌ای طول کشید که زن جوانی با سر و وضعی پریشان مقابل در ظاهر شد و به مأموران گفت: با همسرم درگیر شده و چند ضربه به شکمم زد اما حالم خوب است و از همسرم نیز شکایتی ندارم.

مرگ در بیمارستان

اصرارهای مأموران برای انتقال  زن جوان به بیمارستان نیز بی نتیجه ماند. اما نیم ساعتی از رفتن مأموران نگذشته بود که حال زن 32 ساله وخیم شد و به همراه شوهرش به نام شهرام به بیمارستان منتقل شد. اما درمان وی مؤثر واقع نشد و ساعتی بعد زن جوان تسلیم مرگ شد.

با مرگ زن جوان، پرونده ای تشکیل و تحقیقات تیم جنایی از شهرام آغاز شد. وی در بازجویی ها گفت: من اعتیاد به مواد مخدر دارم و برای خودم قرص خریده بودم. شب حادثه  وقتی به سراغ داروهایم رفتم، متوجه شدم که همسرم 10 تا از قرص هایم را خورده است. عصبانی شدم و داد و فریاد کردم و چند سیلی هم به او زدم. چند دقیقه بعد ناهید به خاطر مصرف قرص ها دل درد شدیدی گرفت  و او را به بیمارستان منتقل کردم که فوت کرد.

قتل زن جوان

 جسد به دستور بازپرس جنایی به پزشکی قانونی منتقل و با انجام آزمایش، مشخص شد که علت مرگ ناشی از کتک خوردن زن جوان بوده و دارو در مرگ او نقشی ندارد.

با مشخص شدن این موضوع، شهرام به اتهام قتل همسرش بازداشت شد. مرد جوان که انکار را بی نتیجه می‌دید به ناچار به قتل ناخواسته همسرش اعتراف کرد. او گفت: شب حادثه ناهید گفت می خواهد از قرص های من  بخورد. به او سفارش کردم که یک قرص بیشتر نخورد. اما او به جای یک قرص 10 قرص خورد و این موضوع مرا بسیار عصبانی کرد. باهم دعوایمان شد و من با مشت و لگد به جان ناهید افتادم. دلم نمی خواست او هم مثل من معتاد و بدبخت شود.

درخواست مجازات

با اعتراف مرد جوان به قتل همسرش، او به بازسازی صحنه جنایت پرداخت  و پس از تکمیل تحقیقات شهرام در شعبه 80 دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت. گرچه مرد جوان از جنایتی که مرتکب شده بود پشیمان بود، اما با توجه به درخواست قصاص اولیای دم که دو فرزندش  و مادر مقتول بودند ، وی به قصاص محکوم شد.

با تأیید حکم قصاص از سوی قضات دیوانعالی کشور، اولیای دم با پرداخت تفاضل دیه خواستار قصاص مرد جوان شدند. اما با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی پایتخت، مرد اعدامی موفق شد از اولیای دم مهلت بگیرد.

با گذشت 12 سال از قتل، بار دیگر جلسات صلح و سازش در شعبه اول اجرای احکام دادسرای امور جنایی پایتخت به سرپرستی سید علی موسوی زاده برگزار شد.

در نهایت پس از چندین جلسه، اولیای دم به خاطر رضای خدا و به حرمت ایام اربعین حسینی از قصاص قاتل گذشت کردند. بدین ترتیب مرد زندانی با توجه به مدت زمانی که در زندان بوده با این رضایت بزودی آزاد خواهد شد.