۰ نفر

متهم به قتل: یک لحظه عصبانیت زندگیم را تباه کرد

۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۵۶
کد خبر: 562473
متهم به قتل: یک لحظه عصبانیت زندگیم را تباه کرد

پسر زندانی که پس از 7 سال توانست رضایت خانواده مقتول را جلب و از مجازات قصاص رهایی پیدا کند در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران به‌ لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، این پسر جوان، آذر سال ۹۳ به‌دنبال یک درگیری در پارک ایثار شهرری پسر ۱۸ ساله‌ای به‌ نام سعید را که از هم محله‌ای‌هایش بود با چاقو مجروح کرد که ساعتی بعد در بیمارستان جان باخت.

 چند روز بعد متهم خودش را به پلیس معرفی کرد و انگیزه‌اش از درگیری و قتل را متلک پرانی مقتول عنوان کرد.

 پس‌از تکمیل تحقیقات پرونده به همراه متهم به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در ابتدای این جلسه اولیای دم درخواست قصاص و اظهار کردند که به هیچ عنوان حاضر به گذشت نیستند. مادر مقتول گفت: پسر من بی‌دلیل کشته شد. متهم ادعا کرده که به‌خاطر متلک پرانی به یک دختر پسرم را کشته، اگر پسر من کار خلافی کرده بود پلیس باید پسرم را تنبیه می‌کرد نه اینکه این پسر او را بکشد.

در ادامه متهم به جایگاه رفت و با رد اتهام قتل عمد، گفت: من هیچ قصدی برای قتل نداشتم و مرگ او یک حادثه بود و درخواست دارم اولیای دم من را ببخشند. در پایان و بعد از اینکه جلسه دادگاه تمام شد قضات وارد شور شدند و متهم را به قصاص محکوم کردند.

حکم صادره در دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار گرفت و مهر تأیید خورد و قطعی شد. به این ترتیب پسر جوان پای چوبه دار رفت اما دقایقی قبل از اجرای حکم توانست رضایت اولیای دم را جلب کند.

با گذشت هفت سال از این قتل پرونده برای رسیدگی از جنبه عمومی جرم به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در ابتدای جلسه متهم که حالا ۲۶ ساله شده به جایگاه رفت و گفت: مقتول بچه محلمان بود و بارها او را دیده بودم، اما آن روز وقتی به دختر جوان متلک گفت عصبانی شدم. باور کنید فکر نمی‌کردم این درگیری منجر به قتل شود. در این 7 سال خودم و خانواده‌ام به اندازه 70 سال نابود شدیم و خودم را هرگز به‌ خاطر رنجی که به مادرم دادم نمی‌بخشم. در این سال‌ها به اندازه کافی تنبیه شده‌ام و حالا از قضات دادگاه تقاضا دارم کمکم کنند و در مجازاتم تخفیف قائل شوند.

با پایان دفاعیات متهم ، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.