۰ نفر

دستگیری کلاهبرداران میلیاردی در البرز

۱ شهریور ۱۴۰۰، ۲۲:۵۱
کد خبر: 555870
دستگیری کلاهبرداران میلیاردی در البرز

رییس پلیس آگاهی استان از دستگیری ۲ کلاهبردار حرفه ای در این استان خبرداد و گفت : این افراد به ۱۳ میلیارد ریال کلاهبرداری از مردم اعتراف کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد نادربیگی اظهار داشت که  در پی ارجاع ۲ پرونده مشابه با موضوع کلاهبرداری از طریق پیش فروش خودرو از کلانتری ۱۵ رجائی شهر به پایگاه دوم پلیس آگاهی استان، بررسی موضوع در دستورکار کارآگاهان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که مالباختگان با مشاهده تبلیغات فروش و تحویل فوری خودرو در فضای مجازی به شرکت کلاهبرداران در منطقه رجائی شهر کرج مراجعه و با تنظیم قرداد جعلی مبلغ قابل توجهی را به عنوان بیعانه پرداخت و پس از مراجعه برای پیگیری موضوع متوجه متواری شدن متهمان شده اند.

نادربیگی  خاطرنشان کرد:  متهمان با توجه به اینکه از اسامی جعلی استفاده کرده بودند ؛ با انجام اقدامات پلیسی هویت متهمان در کوتاه ترین زمان ممکن شناسایی شدند.

وی گفت که در تحقیقات بیشتر مشخص شد که متهمان لوازم شرکت صوری خود را به شهرستان ملارد در غرب استان تهران منتقل و یکی از آن ها با مبالغ کلاهبرداری شده برای مدتی کوتاه به خارج از کشور متواری شده است.

نادربیگی بیان کرد: متهم به خارج گریخته تحت رصد اطلاعاتی پلیس آگاهی بود که کارآگاهان متوجه شدند نامبرده وارد کشور شده که بلافاصله مسیر تردد وی ردیابی  و در عملیاتی غافلگیرانه متهم ردیف اول و همدستش دستگیر و به پایگاه دوم پلیس آگاهی البرز منتقل شدند.

وی  گفت : متهمان در تحقیقات پلیسی به ۱۳ میلیارد کلاهبرداری به بهانه پیش فروش خودرو اعتراف کردند.