۰ نفر

مشاوره به زوج‌ها ؛ مجازات راننده‌ متخلف

۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۰۸
کد خبر: 555647
مشاوره به زوج‌ها ؛ مجازات راننده‌ متخلف

خانم مشاور که به‌دلیل بی‌احتیاطی هنگام رانندگی با فردی تصادف و او را مصدوم کرده بود، از سوی دادگاه به تحمل یک‌ماه حبس محکوم شد، اما قاضی به جای زندان مجازات جالبی را برای او درنظر گرفت.

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، چندی پیش و به‌دنبال تصادف یک خودروی سواری با عابری پیاده در شهرستان علی‌آباد کتول در استان گلستان، عابر پیاده مصدوم شد. این در حالی بود که کارشناسان پلیس راهور، بی‌احتیاطی و تخلف خانم راننده را علت وقوع این تصادف اعلام کردند.

  فرد مصدوم به بیمارستان منتقل و تحت درمان قرار گرفت.پرونده  تصادف هم به دادسرا فرستاده شد. متهم با توجه به تخلف رانندگی که مرتکب و باعث مصدومیت فردی شده بود، باید از لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه می‌شد. دادگاه پس از رسیدگی به پرونده، این خانم جوان را از جنبه‌خصوصی به پرداخت دیه و از لحاظ جنبه عمومی به یک‌ماه تحمل حبس محکوم کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان گلستان گفت: متهم سابقه کیفری نداشته و مجازات او از نوع مجازات کوتاه‌مدت بود. با توجه به قانون مجازات اسلامی، قاضی پرونده این فرد را که در زمینه امور آموزشی و مشاوره شاغل است به جای زندان به ارائه مشاوره مکلف کرد.

حیدر آسیابی، ادامه داد: براساس رأی قاضی، این فرد باید 50ساعت در امور خانواده به زوج‌های جوان که در آستانه ازدواج هستند مشاوره رایگان ارائه دهد.

وی گفت: قاضی در رأی خود برای این فرد نوشته است این رأی از نظر انسانی پسندیده‌تر و از نظر قضایی قابل دفاع‌تر است.

به‌گفته رئیس‌کل دادگستری گلستان، این رأی با نظارت اداره بهزیستی شهرستان و واحد اجرای احکام علی آبادکتول اجرا می‌شود.

آسیابی افزود: قضات استان گلستان از ابتدای سال تاکنون نزدیک به 1800رأی جایگزین حبس صادر کرده‌اند و مجازات‌های جایگزین حبس برای کسانی که جرایم سبک مرتکب می‌شوند و سابقه‌دار نیستند، صادر می‌شود.