۰ نفر

کلاهبرداری با رمالی در اینستاگرام

۲۱ مرداد ۱۴۰۰، ۶:۵۸
کد خبر: 552940
کلاهبرداری با رمالی در اینستاگرام

فردی که در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری 500 میلیون ریالی از‌طریق رمالی کرده بود، شناسایی و دستگیر شد. در‌پی شکایت زنی شیرازی مبنی‌بر کلاهبرداری از او با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، ضمن تشکیل پرونده، بررسی موضوع به‌‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، پس از اخذ اظهارات شاکی معلوم شد این زن مدتی پیش با یک صفحه اینستاگرامی آشنا شده که مدیر آن صفحه خود را فالگیر و رمال معروف معرفی می‌کرد. سپس شخص فالگیر با دادن وعده‌های پوچ برای حل مشکلاتش، ‌شاکی را فریب داد و از او مبلغ 200 میلیون ریال کلاهبرداری کرد.
 
با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی، متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر شد. این مرد میان‌سال در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی شد، ولی پس از مواجه‌شدن با دلایل و مدارک جمع‌آوری‌شده از‌سوی کارشناسان پلیس فتا، به جرمش اعتراف کرد و گفت با ایجاد صفحه اینستاگرامی با عنوان فالگیری و رمالی پس از جلب اعتماد مخاطبان و سوء‌استفاده از سادگی قربانیان و دادن امید واهی و وعده‌های دروغین، با دریافت مبالغی اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کرد.
 
در تحقیقات فنی از متهم مشخص شد او با این شگرد از شش نفر دیگر در مجموع 500 میلیون ریال کلاهبرداری کرده است. سرهنگ روح‌الله شهبازی‌پور، رئیس پلیس فتای استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد نیز از رسیدگی به پرونده‌ای مشابه خبر داد و گفت: در‌پی دریافت خبرهایی مبنی‌بر اینکه فردی رمال و فالگیر در فضای مجازی پس از جلب اعتماد و سوءاستفاده از سادگی قربانیان و با دادن وعده‌های دروغین و امید واهی، با دریافت مبالغی هنگفت اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کند، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت و مشخص شد متهم در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و با ادعای برطرف‌کردن مشکلات مردم، با آنها ارتباط برقرار می‌‌کند.
 
این مقام انتظامی بیان کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه به جرمش اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد. سرهنگ شهبازی‌پور هشدار داد: افراد سودجو غالبا مسائل خرافی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند و از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند.