۰ نفر

کارمند شرکت، سارق طلای میلیاردی مدیرعامل

۱۰ تیر ۱۴۰۰، ۶:۴۴
کد خبر: 541162
کارمند شرکت، سارق طلای میلیاردی مدیرعامل

کارمندی که یک‌میلیارد و 500 میلیون ریال طلای مدیرعامل شرکت را از محل کارش سرقت کرده بود، به دام افتاد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، نوزدهم خردادماه پرونده‌ای مبنی‌بر سرقت طلا از شرکت خصوصی به ارزش یک‌میلیارد و 800 میلیون ریال به پایگاه یکم پلیس آگاهی ارجاع شد. شاکی بعد از حضور در پلیس آگاهی درباره جزئیات سرقت گفت: شانزدهم بهمن سال گذشته متوجه شدم طلاهایم که در داخل کشوی میز محل کارم واقع در زعفرانیه بود، سرقت شده است اما در این خصوص به شخص خاصی مظنون نیستم. در تحقیقات میدانی مشخص شد شاکی مدیر‌عامل شرکت است و دو کارمند مرد و یک کارمند زن داشته که کارمند زن به اسم مژده چند‌ماهی است تسویه‌حساب کامل کرده است.

از سویی، کارمند دیگر به اسم امید اظهارات ضد‌و‌نقیضی داشت و اتهامات را متوجه مژده می‌کرد. در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد امید با چند طلافروش در ارتباط است. با دعوت از طلافروشان، یکی از آنها به اسم رضا اظهار کرد از همان ابتدا متوجه سرقتی‌بودن طلاها شده و آنها را زیر قیمت بازار به مبلغ 400 میلیون ریال از امید خریداری کرده و در ابتدا مبلغ 154 میلیون ریال به او پرداخت کرده و با درخواست فاکتور خرید از امید و با تهدید او مبنی‌بر معرفی به پلیس از پرداخت الباقی مبلغ خودداری کرده ا‌ست.

با کشف زوایای جدیدی از پرونده، امید در بازجویی‌های مجدد به‌ ناچار به سرقت از شرکت و فروش طلاها به مالخر اعتراف کرد. سرهنگ کارآگاه سید‌علی شریفی، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با تأیید این خبر گفت: پس از هماهنگی‌های قضائی در بازرسی از محل کار مالخر یک حلقه انگشتر سفید‌رنگ با نگین‌های اصل برلیان متعلق به شاکی کشف شد و متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.