۰ نفر

نقص فنی علت واژگونی بود؛

فوت دو زن خبرنگار در واژگونی اتوبوس

۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۸:۴۴
کد خبر: 539037
فوت دو زن خبرنگار در واژگونی اتوبوس

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: اتوبوس حامل خبرنگاران رسانه های کشور که امروز دوم تیرماه برای تهیه گزارش احیای دریاچه ارومیه به منطقه سفر کرده بودند، در نزدیکی نقده واژگون شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ مهران نظری در خصوص حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران افزود:در این حادثه تعدادی از خبرنگاران مجروح شدند در حال اعزام به محل هستیم تا وضعیت بیماران بررسی شود که اطلاعات تکمیلی اعلام می شود.

باقر بهرامی رییس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص این حادثه گفت: در این حادثه ۲۱ نفر مصدوم شد و ۲ نفر جان خود را از دست دادند در حال اعزام به محل حادثه هستیم تا وضعیت بیماران به طور کامل بررسی شود.

وی ادامه داد: مصدوم به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

اتوبوس حامل خبرنگاران رسانه های کشور که برای بازدید از تونل کانی سیب به آذربایجان غربی سفر کرده بودند، در نزدیکی نقده واژگون و تعدادی از خبرنگاران نیز کشته و زخمی شدند.

رییس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در این حادثه، ۲۱ نفر مصدوم شده و متاسفانه ۲ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

باقر بهرامی گفت: این ۲ فرد فوت شده ظاهرا، ۲ زن خبرنگار هستند.

وی اضافه کرد: در حال اعزام به محل هستیم تا وضعیت بیماران به صورت کامل بررسی شود.

وی اظهار کرد: مصدومان به مرکز درمانی ارجاع داده شده اند.

برخی خبرها از فوت خبرنگار ایرنا در این حادثه حکایت دارد.

مهدی ولی پور، رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر ،  با اشاره به واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در ارومیه،اظهار کرد: ساعت ١٨:٠٠ امروز یک دستگاه اتوبوس در محور ارومیه واژگون شد و مسافران این اتوبوس شامل تیم خبرنگارانی بودند که به دریاچه ارومیه اعزام شده بودند.

وی افزود: ۳ تیم امدادی به محل حادثه اعزام شدند.تیم امداد هوایی آذربایجان شرقی در حالت آماده باش هستند و در حال حاضر این حادثه ٢١ نفر مصدوم و دو نفر فوتی داشته است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، علت واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در نقده را عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه اعلام کرد.

گفتنی است؛ ساعت ۱۸ امروز اتوبوس حامل خبرنگاران حوزه محیط زیست در محور نقده - ارومیه دچار واژگونی شد. بنابر اعلام اورژانس کشور این حادثه ۲۱ مصدوم و دو فوتی بر جا گذاشت.

25

همچنین محمدی معاون عملیات سازمان امداد و نجات  نیز  یادآور شد: حال ۶ نفر از این مصدومان نیز وخیم است.

مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی

یک منبع آگاه همچنین یادآور شد: مهشاد کریمی، ریحانه یاسمنی از فوت شدگان این حادثه تا این لحظه هستند، امیدواریم حال سایر خبرنگاران رو به بهبودی رود.

24