۰ نفر

باج خواهی ۷۰۰میلیونی برای آزادی گروگان ۳ساله

۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۴
کد خبر: 538622
باج خواهی ۷۰۰میلیونی برای آزادی گروگان ۳ساله

آدم‌ربایان که با مردی اصفهانی دچار اختلاف مالی شده بودند پسر 3ساله او را ربوده و به ایرانشهر منتقل کردند. آنها برای آزادی این کودک 700میلیون تومان باج خواهی کرده بودند، اما وقتی پای پلیس وسط کشیده شد گروگان‌شان را رها کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، چند روز قبل مردی هراسان خود را به پلیس شهرستان نجف آباد واقع در استان اصفهان رساند و گفت افراد ناشناس، پسر3ساله او را از مقابل خانه‌اش ربوده‌اند و برای نجات فرزندش از مأموران کمک خواست. او گفت: پسرم مقابل خانه مان در حال بازی بود که چند نفر او را به زور، سوار خودروی‌شان کرده و با خود بردند. بچه‌هایی که آن زمان در کوچه بودند هیچ‌کدام  آدم ربایان را نمی‌شناختند و می‌گویند آنها غریبه بودند.

تحقیقات مقدماتی پلیس درحالی آغاز شد که هنوز معلوم نبود در پشت پرده این آدم ربایی چه کسانی قرار دارند. از سویی پدر کودک نیز می‌گفت با هیچ‌کس اختلاف نداشته و به کسی مظنون نیست. کارآگاهان پلیس مشغول گردآوری اطلاعات در این خصوص بودند که پی بردند آدم ربایان با خانواده گروگان 3ساله تماس گرفته و برای آزادی او درخواست 700میلیون تومان کرده‌اند. او گفت: مدتی قبل با مردی دچار اختلاف مالی شده و حالا او به‌دلیل همین اختلافات، پسرش را ربوده است. ردیابی این تماس نشان می‌داد که آنها گروگان خردسال‌شان را از استان اصفهان به سیستان و بلوچستان و حوالی چابهار برده‌اند.

با وجود این به درستی معلوم نبود او کجا نگهداری می‌شود و در چه شرایطی به سر می‌برد. در این شرایط بود که ماجرا به پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان گزارش شد و بررسی‌های میدانی در حوالی ایرانشهر آغاز شد. درحالی‌که 3روز از گشوده شدن این پرونده می‌گذشت کارآگاهان به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد پسربچه در خانه‌ای روستایی در حومه شهرستان سرباز، نگهداری می‌شود. مأموران یک گام بیشتر تا آزادی گروگان فاصله نداشتند تا اینکه معلوم شد آنها که پلیس را در یک قدمی خود دیده‌اند گروگان‌شان را رها کرده و گریخته‌اند.

سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اعلام جزئیات این پرونده گفت: با رها کردن کودک ربوده شده مأموران توانستند او را در حوالی یکی از روستاهای سرباز پیدا کرده و به خانواده‌اش تحویل دهند. او ادامه داد: آزادی گروگان پایان این پرونده نیست و مأموران با اطلاعاتی که از آدم ربایان در اختیار دارند به‌دنبال دستگیری آنها هستند.