۰ نفر

دستگیری فروشنده سوالات کنکور ۱۴۰۰

۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۵۶
کد خبر: 538517
دستگیری فروشنده سوالات کنکور ۱۴۰۰

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: فردی که مدعی دسترسی و فروش سوالات کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ در فضای مجازی بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، سرهنگ رامین پاشایی اظهارکرد: بر اساس رصد صورت گرفته در فضای مجازی،  فردی که با همدستی همسرش با انجام تبلیغات فریبنده در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و ایجاد کانال در پیام رسان تلگرام مدعی دسترسی و واگذاری سوالات کنکور ۱۴۰۰ به متقاضیان بود، مورد شناسایی قرار گرفت.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه پس از هماهنگی با مقام قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه متهمان دستگیر شدند و در مواجهه با ادله جرم به بزه انتسابی خود اقرار کردند، گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل پرونده های قضائی ادوار گذشته، همه ساله با نزدیک شدن به ایام کنکور ما شاهد این گونه کلاهبرداری ها هستیم.

وی ادامه داد: مجرمان با ترفندهای مختلف از جمله جعل هویت مدیران آموزش عالی و سایر جزئیات شناخته شده پس از فریب کاربران و دریافت مبالغ مختلف، دیگر پاسخگوی  متقاضیان  نخواهند بود و یا با ارسال نمونه سوالات کنکور ادوار گذشته  از قربانیان خود کلاهبرداری و صدمات مالی و روانی شدیدی به متقاضیان وارد می کردند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا افزود: هم اکنون بیش از ۱۰۰ کارگروه ویژه در پلیس فتا ناجا و رده های استانی و شهرستانی کشور درحوزه شناسایی این جرم فعالیت می کنند و تاکنون تعدادی صفحه و کانال مجرمانه با موارد مشابه ، ضمن اشراف اطلاعاتی و پی جویی های فنی مورد شناسایی قرار گرفتند و ضمن مسدود سازی، اقدام قضائی علیه متهمان در حال پیگیری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا وی ضمن توصیه به کلیه داوطلبان کنکور سال ۱۴۰۰  در خصوص اینکه " به هیچ عنوان فریب اینگونه تبلیغات دروغین را نخورند" ، از خانواده هایشان خواست نظارت بیش تری بر عملکرد تحصیلی و سایبری فرزندان خود داشته باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir   بخش گزارشات مردمی  اطلاع دهند و یا با شماره تلفن ۹۶۳۸۰ جهت رسیدگی هر چه سریع تر تماس بگیرند.