۰ نفر

قرص لاغری مخدر از آب در آمد

۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۴۹
کد خبر: 538515
قرص لاغری مخدر از آب در آمد

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اعلام خبر کشف ۳۰۰ تن مواد مخدر در سه ماهه اول سال جاری از دستگیری ۱۷۹ نفر از عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  ایسنا، رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا نسبت به عوارض مصرف قرص‌های لاغری برند گلوریا و سیگارهای الکترونیک با روغن حشیش هشدار داد.

سردار مجید کریمی در حاشیه نشست خبری که صبح امروز در ستاد ناجا برگزار شد، گفت: متاسفانه قرص‌های لاغری که طرفدارانی نیز در میان زنان و جوانان دارد عوارض جبران ناپذیری برای مصرف‌کنندگان درپی دارد. در این میان برندی به نام گلوریا که شامل کپسول‌های لاغری است حاوی مخدر شیشه تشخیص داده شده است.

وی با بیان اینکه پلیس مبارزه با موادمخدر و سازمان غذاودارو وجود شیشه در این کپسول‌ها را تایید کرده است، گفت: این قرص‌ها در آرایشگاه‌های زنانه، عطاری‌ها، باشگاه‌های ورزشی، تبلیغات ماهواره‌ای و ... به فروش می‌رسد.

کریمی با بیان اینکه این قرص‌ها به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، ادامه داد: تاکنون دو مورد از مصرف کنندگان این قرص‌ها دچار مشکل کبد و سقط جنین شده‌اند و البته این مواردی است که به شکل رسمی گزارش شده است.

وی افزود: مصرف کنندگان این قرص‌ها بدون آنکه خودشان بدانند دچار اعتیاد شدید به شیشه شده و امکان ترک کردن آن برایشان بسیار دشوار خواهد بود.

وی نسبت به سیگارهای الکترونیک نیز هشدار داد و گفت: این سیگارها تحت عنوان سیگار ترک موادمخدر و ... نیز عرضه می‌شود. اما در بررسی که ما داشتیم مشخص شد از این سیگارها برای مصرف گل وحشیش نیز اشتفاده شده وحتی در یک مورد ما اسانس‌های حشیش را کشف کردیم.

وی ادامه داد: این اسانس‌ها سبب اعتیاد فرد به حشیش شده وگاهی افراد با این تصور که سیگار الکترونیکی مصرف می‌کنند ناخواسته به مصرف حشیش معتاد می‌شوند.