۰ نفر

۷۰میلیارد کلاهبرداری با چک‌های مسروقه

۳۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۵۵
کد خبر: 537919
۷۰میلیارد کلاهبرداری با چک‌های مسروقه

فرمانده انتظامی استان مرکزی از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای که تحت عنوان مأمور خرید شرکت‌ها و ادارجات و بیمارستان‌های دولتی،۷۰ میلیارد ریال از مغازه داران اراکی، کمیجانی و شازندی کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایلنا، سردار "حسن مفخمی شهرستانی" در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در روزهای اخیر با اعلام چندین مورد گزارش کلاهبرداری از مغازه داران در شهرستان های اراک، کمیجان و شازند بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در تحقیقات انجام شده از مال باختگان مشخص شد که فردی تحت عنوان مأمور خرید شرکت ها، ادارجات و بیمارستان های دولتی به واحد صنفی آنان مراجعه کرده و با جلب اعتمادشان، در قبال خرید کالا به فروشندگان چک ارائه کرده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اظهارداشت: پس از مدتی که مغازه داران برای نقد کردن سندهای مالی خود اقدام می کنند، متوجه بی محل بودن چک ها و یا مسروقه بودن آنها می شوند.

سردار مفخمی شهرستانی افزود:در فرآیند رسیدگی به این پرونده، مشخص شد که فرد مورد نظر بیشتر طعمه های کلاهبرداری خود را از بین افراد مسن و کم سواد انتخاب می کرده و به جز اراک، در شهرستان های شازند و کمیجان نیز به این روش، کلاهبرداری های مشابه انجام داده است.

این مقام عالی انتظامی در ادامه با بیان اقدامات تخصصی و علمی پلیس در رسیدگی به این پرونده گفت: با آغاز تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس،فرد مورد نظر که از متهمان سابقه دار و تحت تعقیب پلیس بود، شناسایی و عملیات دستگیری او با هماهنگی دستگاه قضائی آغاز شد.

سردار مفخمی شهرستانی تصریح کرد: سرانجام این فرد کلاهبردار در عملیات مأموران انتظامی در اراک دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی استان انتقال داده شد.

رییس پلیس استان مرکزی اظهار داشت: کلاهبردار مذکور دربازجویی های تخصصی و فنی کارآگاهان به بزه های انتسابی و۱۶ فقره کلاهبرداری به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال ریال از شهروندان در شهرستان های اراک، کمیجان و شازند اعتراف کرده است.

سردار مفخمی شهرستانی درپایان با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده و معرفی به دستگاه قضائی، با صدور قرار قانونی روانه زندان شده است، افزود: با توجه به احتمال مشارکت دیگر افراد در این کلاهبرداری، تحقیقات میدانی این پرونده همچنان ادامه دارد.