۰ نفر

جنایت به خاطر سرقت مواد مخدر

۲۷ خرداد ۱۴۰۰، ۵:۱۵
کد خبر: 537017
جنایت به خاطر سرقت مواد مخدر

یک زن و 5 مرد که در اقدامی هولناک 8 عضو یک خانواده زاهدانی را قتل عام کرده بودند، در عملیات ضربتی پلیس آگاهی استان دستگیر شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، سردار «احمد طاهری» فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: شامگاه یازدهم خرداد  خبر قتل  ۸ عضو یک خانواده که  ۲ زن، ۳ پسر و ۳ دختر بودند، در یکی از محلات شهر زاهدان به پلیس اعلام شد و بلافاصله دستور شناسایی و دستگیری عاملان این جنایت هولناک به صورت ویژه در دستور کار تیمی از کارآگاهان زبده پلیس آگاهی استان قرار گرفت. کارآگاهان پلیس آگاهی با حضور در صحنه قتل، تحقیقات تخصصی خود را برای شناسایی قاتلان آغاز کردند که در بررسی‌ها و تحقیقات صورت گرفته مشخص شد از خانه مقتولان چند دستگاه گوشی موبایل و تعدادی لوازم منزل نیز سرقت شده است.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با توجه به سرنخ‌های به دست آمده و با تلاش شبانه روزی و اقدامات تخصصی خود عامل اصلی این جنایت را که جوانی ۲۶ ساله بود، شناسایی و متهم را طی یک عملیات ضربتی داخل مخفیگاهش در یکی از خیابان‌های شهر زاهدان دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه مرد جنایتکار، اموال سرقت شده از خانه مقتولان به همراه یک قبضه کلت کمری با ۲۷فشنگ جنگی کشف شد.

سردار طاهری در ادامه بیان داشت: با دستگیری این متهم مشخص شد که او به صورت حرفه‌ای در امر قاچاق مواد مخدر فعالیت داشته و با کمک ۵ نفر از همدستانش مرتکب این جنایت شده است. در تحقیقات صورت گرفته متهم به جنایت ارتکابی اعتراف کرد و اظهار داشت که چند روز قبل از جنایت با پدر این خانواده معامله مواد مخدر داشته است اما پس از اینکه او خود را به دادگاه معرفی کرد و روانه زندان شده بود، متهم به اتفاق همدستانش تصمیم می‌گیرند تا مواد مخدری را که داخل خانه مقتولان بوده است سرقت کنند. متهم در شب حادثه به اتفاق همدستان خود به در منزل مقتولان رفته و پس از تهدید اعضای خانواده، با شلیک سلاح کمری اقدام به قتل آنها می‌کند و با توجه به اینکه مواد مخدر را داخل منزل پیدا نکرده بودند برای انحراف ذهن مأموران و گمراه ساختن پلیس، با صحنه‌سازی اقدام به سرقت تعدادی از وسایل منزل کرده و از محل متواری می‌شوند.فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در نهایت با تلاش پلیس  ۵ همدست دیگر این مرد جنایتکار که یک زن و ۴ مرد بودند نیز  شناسایی و متهمان در چند عملیات ضربتی  دستگیر شدند.

سردار طاهری در پایان با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضایی خاطرنشان کرد: در این عملیات و در بازرسی از مخفیگاه متهمان علاوه بر توقیف یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ استفاده  شده در این جنایت، مقدار ۴۵ کیلو مواد مخدر شامل ۴۳ کیلو گرم تریاک و ۲ کیلو گرم مرفین نیز کشف شد.