۰ نفر

دختر جوان، قربانی اعتماد در فضای مجازی شد

۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۲۱
کد خبر: 536144
دختر جوان، قربانی اعتماد در فضای مجازی شد

رییس پلیس فتا استان گیلان از دستگیری فردی که با سوء استفاده از احساسات دختر جوان در فضای مجازی، در اولین ملاقات حضوری وی را مورد آزار و تهدید به قتل کرده بود،خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین،  سرهنگ امیر‌حسین نقی‌مهر رییس پلیس فتا استان گیلان در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی شکایت دختر جوان مبنی براینکه فردی با ترفند دوستی در اینستاگرام او را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده و با تهیه فیلم، اقدام به تهدید به انتشارو مرگ با سلاح مبادرت به اخاذی به مبلغ حدود یکصد میلیون ریال به صورت نقدی نمود است پرونده به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا ، با توجه به حساسیت موضوع، پس از انجام اقدامات فنی توسط کارشناسان خبره پلیس فتا و با بررسی ادله ارائه شده توسط شاکی متهم ۳۷ ساله در رشت مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیر کننده دستگیر شد.

وی ادامه داد: متهم پس از دستگیری سعی در فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان خبره پلیس فتا و در مواجه شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده، لب به سخن گشود و به بزه انتسابی خود اقرار کرد. لذا پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

سرهنگ نقی مهر یادآور شد: همانطور که در فضای حقیقی به افراد ناشناس اعتماد نمی‌کنیم در فضای مجازی نیز نباید به هرکسی اعتماد کرد. امروزه سوء استفاده کلاهبرداران و سودجویان ازفضای سایبری برای دستیابی به اهداف ناصحیح و پلیدشان افزایش یافته و با بهره گیری از عدم آگاهی و سادگی افراد در این فضا منجر به آسیب‌های جبران ناپذیری می‌گردد.

رییس پلیس فتا گیلان در پاپان از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir  مرکز فوریت سایبری اطلاع رسانی کنند.