۰ نفر

کلاهبرداری مادر و دختر برای تصاحب ارث بیشتر

۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۵:۴۵
کد خبر: 535733
کلاهبرداری مادر و دختر برای تصاحب ارث بیشتر

مادر و دختری که به خاطر به دست آوردن ارثیه بیشتر، به کلاهبرداری 50 میلیارد تومانی دست زده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، 26 بهمن ماه سال 99 مردی با مراجعه به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران از مادر و خواهرش به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

او در توضیح ماجرا به مأموران گفت: پدرم یک کارخانه صندلی‌سازی داشت و مدتی قبل از دنیا رفت. پس از آن متوجه شدم که مادر و خواهرم با استفاده از اسناد عادی و رسمی صوری و یا باطل شده، پلاک ثبتی ملک پدری‌ام را در تهرانپارس، به نام خود منتقل کرده و خواهرم نیز خودروی پدرم را فروخته است.

پس از اظهارات شاکی مأموران پلیس آگاهی تحقیقات‌شان را آغاز کردند و مشخص شد که مادر شاکی با همکاری کارمند یکی از دفترخانه‌ها و با استفاده از سند وکالتنامه رسمی که بعد از فوت متوفی باطل شده بود، خانه متوفی و کارخانه صندلی‌سازی را به نام خود سند زده و همچنین خواهر شاکی نیز با تنظیم قولنامه‌ای صوری خودرو پدرش را فروخته است.

سرهنگ علی فرخ‌پور، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این‌باره گفت: پس از پایان تحقیقات و محرز شدن اتهامات مادر و دختر نتیجه تحقیقات به مرجع قضایی ارسال و مجوز دستگیری متهمان و 2 همدستشان گرفته شد و 4 متهم پرونده دستگیر شدند.

وی در ادامه افزود: 2 متهم اصلی پرونده پس از دستگیری و در همان مراحل اولیه بازجویی انگیزه خود را رسیدن به اموال بیشتری از ماترک متوفی اعلام کردند.