۰ نفر

سرقت میلیاردی از صرافی‌ها با همدستی پیک موتوری

۸ خرداد ۱۴۰۰، ۵:۳۰
کد خبر: 531660
سرقت میلیاردی از صرافی‌ها با همدستی پیک موتوری

مأموران قلابی که با معرفی خود به‌عنوان پلیس جرایم اقتصادی به سراغ صرافی‌ها رفته و به اتهام قاچاق ارز، دلارهای آنها را سرقت می‌کردند، بازداشت شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، اواخر اردیبهشت چهار مرد جوان، وارد یکی از صرافی‌های خیابان فردوسی شدند. آنها با معرفی خود به‌عنوان پلیس امنیت اقتصادی، ادعا کردند که به آنها گزارش شده در این صرافی قاچاق دلار می‌شود.

مرد صراف که تعجب کرده و منکر این اتهام بود به تصور اینکه آنها مأمور قانون هستند، با آنها همکاری کرده و دلارهایش را با مدارک مربوطه در اختیار مردان جوان قرار داد اما مأموران مدعی بودند که باید دلارها را که ارزش میلیاردی داشت با خود ببرند و مرد صراف هم برای پیگیری کار به پلیس جرایم اقتصادی مراجعه کند. وقتی مرد صراف به پلیس جرایم اقتصادی رفت و درخواست تحویل دلارهایش را داشت، تازه متوجه شد قربانی مأموران قلابی شده است.

بدین ترتیب مرد صراف برای سرقت دلارهایش از سوی مأموران قلابی اعلام شکایت کرد. با شکایت مرد میانسال، تحقیقات به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ویژه سرقت آغاز شد. در حالی که کارآگاهان وارد عمل شده و بررسی‌ها برای دستگیری مأموران قلابی ادامه داشت، کارآگاهان پلیس با چهار شکایت مشابه دیگر مواجه شدند. در تمامی سرقت‌ها، مأموران قلابی با ادعای قاچاق دلار، از صرافی‌ها سرقت کرده بودند. با احتمال سریالی بودن سرقت‌ها، مأموران به بازبینی دوربین‌های مداربسته صرافی‌ها پرداخته و تصاویری که از دوربین‌ها به‌دست آمد نیز این موضوع را تأیید می‌کرد.

آخرین مالباخته به مأموران گفت: من به پیک موتوری صرافی مشکوک هستم. پسر جوانی که مدتی است برایم دلار می‌آورد. روزی که مردان سارق وارد مغازه‌ام شدند، چند دقیقه قبلش پیک موتوری برایم دلار آورد و بعد از رفتن او، سارقان وارد شدند.

دستگیری پسر موتورسوار

با اطلاعاتی که مرد صراف در اختیار مأموران قرار داد، بلافاصله آنها وارد عمل شده و پسر موتورسوار را دستگیر کردند. او ابتدا مدعی بود که از ماجرای سرقت‌ها بی‌خبر است. اما زمانی که با مدارک پلیسی مواجه شد به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: از طریق یکی از دوستانم به‌نام بهزاد با سارقان آشنا شدم. سارقان به‌دنبال پیک موتوری صرافی‌ها بودند تا از طریق آنها متوجه شوند که چه زمانی صرافی‌ها دلارهایشان را دریافت می‌کنند. آنها پیشنهاد 500 میلیون تومان به من دادند تا فقط بگویم چه زمانی در صرافی ارز وجود دارد. اما وقتی سرقت‌ها تمام شد، آنها فقط به من 10 میلیون تومان پول دادند و تهدید کردند که اگر بیشتر بخواهم برایم پاپوش درست می‌کنند.

با اطلاعاتی که پیک صرافی در اختیار تیم تحقیق قرار داد، مأموران موفق شدند هویت چهار مأمور قلابی را شناسایی و آنها را در عملیاتی ویژه دستگیر کنند. در بررسی حساب بانکی یکی از سارقان، مأموران متوجه شدند که سرکرده باند گردش مالی 18 میلیارد تومانی داشته است. به دستور بازپرس علیرضا بهشتی متهمان در اختیار کارآگاهان پلیس قرار داده شده و تحقیقات در رابطه با این پرونده ادامه دارد.