۰ نفر

پس از مدت ها فعالیت غیرقانونی؛

سینا استوی بازداشت شد

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۷:۵۷
کد خبر: 528595
سینا استوی بازداشت شد

سینا استوی، سکوی تبادل کریپتولند پس از مدتها فعالیت غیرقانونی و بدون پشتوانه دستگیر شد؛ سه تشکل قانونی حوزه رمز ارز اعلام کردند او عضو هیچیک از این تشکل‌ها نبوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سینا استوی، سکوی تبادل کریپتولند پس از مدتها فعالیت غیرقانونی و بدون پشتوانه دستگیر شد.

امروز پس از چند روز گمانه زنی‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی، مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری با صدور اطلاعیه ای، دستگیری وی را تائید کرد.

در این اطلاعیه آمده است: اعضای «توکن» غیرقانونی، بدون پشتوانه و غیرمعتبر BRG به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور و با دستور دادسرای ویژه جرایم اقتصادی، دستگیر شدند. مقابله با این شبکه که بنا بر گزارش‌های مردمی، رصدهای میدانی و درخواست‌های کنشگران و مراکز تخصصی و علمی مربوطه، از حدود ۹ ماه پیش آغاز شده بود، اکنون و پس از کامل شدن تحقیقات و اثبات کلاهبرداری‌های آن برای کارشناسان این مرکز، وارد مرحله جدیدی شده و برخورد قضائی با آن در دستور کار دادسرای ویژه جرایم اقتصادی قرار گرفته است.

توکن یا TOKEN، یکی از انواع ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید که بدون نیاز به داشتن یک بلاکچین مجزا، برای خود، بر بستر بلاکچین دیگر ارزهای دیجیتال به وجود می‌آید. از این رو تولید توکن‌ها با سادگی همراه است. نداشتن پشتوانه، تبلیغات شعاری، تمرکز عمده سرمایه در چند کیف پول و ایجاد نوسان جهت تخلیه سرمایه مردم، موج‌سازی‌های جعلی و غیرواقعی و همچنین قیمت‌سازی جعلی و.... تنها بخشی از شاخصه‌های کلاهبردارانه پروژه BRG است.

در همین ارتباط، انجمن بلاکچین، انجمن فین تک و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اعلام کردند سینا استوی (سکوی تبادل کریپتولند) عضو هیچیک از این تشکل‌های صنفی و علمی معتبربخش خصوصی حوزه بلاکچین و رمز ارز کشور نبوده است. این تشکل‌ها ابراز امیدواری کرده اند توجه به هنگام دستگاه‌های نظارتی کشور به هشدارهای کارشناسی بخش خصوصی بتواند در آینده نیز سلامت اکوسیستم بزرگ رمزارز و بلاکچین ایران را تضمین کند.