۰ نفر

سوگند پسر نابینا برای معرفی متهم

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۶:۰۵
کد خبر: 528393
سوگند پسر نابینا برای معرفی متهم

رسیدگی به پرونده پسر جوانی که به‌خاطر یک دختر با دوستش درگیر شده و چشمش را از دست داده بود، در شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، رسیدگی به این پرونده از یک سال قبل آغاز و در تحقیقات پلیسی مشخص شد دو دوست به‌نام‌های سعید و سینا با هم درگیر شده و سعید از ناحیه چشم دچار جراحت و به بیمارستان منتقل شده است. در تحقیق از شاهدان ماجرای نزاع آنها مدعی شدند این دو پسر جوان از دوستان صمیمی بوده‌اند اما به خاطر دوستی با یک دختر با هم درگیر شده‌اند.

چند روز بعد از عمل جراحی و در حالی که سعید یکی از چشمانش را از دست داده بود او به مأموران گفت: به خاطر کوری چشمم از سینا شکایت دارم.

به این ترتیب سینا بازداشت شد اما ادعا کرد با چاقو ضربه‌ای به چشم سعید نزده است. او گفت: قبول دارم سر یک دختر با دوستم درگیر شدم اما ضربه‌ای به چشم او نزدم و نمی‌دانم چه کسی او را کور کرده است. من حتی شاهدانی دارم که ثابت می‌کند بی‌گناه هستم. پس از آن قرار شد که سینا شاهدانش را معرفی کند اما موفق نشد فردی را به‌عنوان شاهد به دادگاه معرفی کند و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه فرستاده و قضات شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران، پس از بررسی، این پرونده را از موارد لوث تشخیص دادند.

در ابتدای جلسه سعید به تشریح ماجرا پرداخت و گفت: من و سینا به‌خاطر یک دختر با هم درگیر شدیم. در آن درگیری چند نفر از دوستان مشترک‌مان هم حضور داشتند. وقتی درگیری شدت گرفت سینا با چاقویی که همراه داشت به چشمم زد و زندگی‌ام نابود شد و حالا هم برای او درخواست قصاص دارم.

سپس سینا به جایگاه رفت و گفت: من ضربه‌ای به چشم سعید نزدم با این که افرادی بودند که دیدند من ضربه‌ای به سعید نزدم اما حاضر نشدند در دادگاه به نفع من شهادت دهند. با این حال حاضرم قسم بخورم که من اینکار را نکردم.

به این ترتیب قضات دادگاه حکم به برگزاری مراسم قسامه دادند و سعید به‌عنوان شاکی پرونده قبول کرد که قسم بخورد، سینا باعث کوری او شده است و در ادامه هم 3 مرتبه قسم خورد که متهم ضربه چاقو را به چشمش زده است.

با این حال متهم همچنان مدعی است که مرتکب جرمی نشده است.

بدین ترتیب پس از برگزاری مراسم قسامه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.